تولید بیش از ۶ هزار تن عسل در مازندران

زنبورداران مازندرانی ۶ هزار و ۷۴ تن عسل ۱۰ ماهه امسال در استان تولید کردند.

عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه طبق سرشماری از کلنی‌های زنبور عسل، امسال بیش از ۶ هزار و ۹۴۰ نفر زنبوردار در امر پرورش زنبور عسل در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۶ هزار و ۷۴ تن عسل ۱۰ ماهه امسال در مازندران تولید شد.

او افزود:۶۷۶ هزار و ۱۹۶ کلنی زنبور عسل در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۶۲ کلنی به صورت بومی و ۶۷۶ هزار و ۱۳۴ کلنی نیز به صورت مدرن نگهداری می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد کشاورزی از طرح‌های اشتغالزایی پرورش زنبور عسل حمایت می‌کند و در همین راستا امسال برای ۲ هزار و ۱۹۳ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

عطایی نژاد با بیان اینکه معمولا از هر کلنی به طور میانگین ۱۰ کیلوگرم عسل تولید می‌شود، افزود: زنبورداران باید با هماهنگی کارشناسان زنبور عسل مدیریت‌های جهاد کشاورزی محل زندگی خود در شرایط بحران غذایی از آذوقه‌های کمکی استفاده کنند.

او گفت: زمان استفاده از کیک زرد موقعی است که درجه حرارت محیط به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و اگر پرورش‌دهندگان زنبور عسل به این اصل توجه داشته باشند، قطعا بهار و سال خوبی را در راستای تولید عسل آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار