واکنش رسانه‌های جهان به سرمربیگری اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران

انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران همچنان در رسانه‌های فوتبال جهان بازتاب گسترده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد. از همان ساعات اولیه اعلام این خبر، رسانه‌های فوتبال جهان در سطح وسیعی آن را بازتاب دادند که این واکنش‌ها همچنان  ادامه دارد.

سایت مجله نام آشنا و معتبر «فرانس فوتبال» در تیتر خود نوشت: ایران دراگان اسکوچیچ کروات را جایگزین ویلموتس کرد. فدراسیون  فوتبال ایران روز پنجشنبه از انتصاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید خبر داد. او جانشین مارک ویلموتس بلژیکی می‌شود.

در ادامه این خبر آمده است:فدراسیون فوتبال ایران سرانجام مربی خود را انتخاب کرد. روز پنجشنبه، ایران انتصاب دراگان اسکوچیچ کروات به جای مارک ویلموت بلژیکی را که در ماه دسامبر این تیم را ترک کرده بود، اعلام کرد. اسکوچیچ ۵۱ ساله سال های زیادی در این کشور بوده است. او با ورود به ایران در سال ۲۰۱۳، هدایت چهار تیم ایرانی از جمله صنعت نفت آبادان را که در حال حاضر در رتبه هفتم مسابقات لیگ قرار دارد، برعهده داشته است.

قرارداد اسکوچیچ تا پایان مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا (ژوئن سال ۲۰۲۰) است. هافبک پیشین کرواسی و اولین بازیکن لیگ کرواسی که برای بازی به خارج از کشور رفته، کار‌های زیادی برای انجام دادن دارد. ایران با چهار امتیاز در حال حاضر در گروه B مقدماتی جام جهانی با مشکل رو به رو است. این تیم پس از ۲ شکست پیاپی مقابل بحرین (۱-۰) و عراق (۲-۱) در رده سوم قرار دارد.

سایت معتبر کالچو مرکاتو نوشت:  رسمی؛ اسکوچیچ سرمربی جدید است، نه دی بیاسی

دراگان اسکوچیچ مسئول فنی جدید ایران است. سرمربی کروات این سمت را از مارک ویلموتس بلژیکی گرفت. همچنین در میان نامزد‌ها دی بیاسی و استراماچونی ایتالیایی بودند.


سایت «lesoir» بلژیک نوشت: اسکوچیچ به عنوان سرمربی ایران جانشین مارک ویلموتس شد، فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه از انتصاب سرمربی جدید خبر داد. این پست از زمان ترک مارک ویلموتس در ماه دسامبر خالی مانده بود، اما فدراسیون فوتبال ایران مربی جدید خود را پیدا کرده است. اسکوچیچ این مربی کروات تاکنون چهار تیم را در این کشور هدایت کرده است.

مجله پرتغالی زبان istoe برزیل نیز خبر انتصاب اسکوچیچ را بازتاب داده و نوشت: فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ کرواتی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شده است.

اسکوچیچ، ۵۱ ساله، پیش از این هدایت صنعت نفت نفت آبادان، شهری در جنوب غربی ایران را داشت که در حال حاضر در رده هفتم لیگ دسته اول ایران قرار دارد.

اسکوچیچ از سال ۲۰۱۳ به عنوان مربی در ایران کار می‌کند، سه تیم از لیگ برتر این کشور را هدایت کرده است. در تیم ملی، این کروات‌ جایگزین مارک ویلتوتس بلژیکی می‌شود که پس از تحمل ۲ شکست متوالی مقابل بحرین (۱-۰) و عراق (۲-۱)، در رقابت‌های انتخابی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  اخراج شد.  قرارداد اسکوچیچ در پایان دور اول رقابت‌های انتخابی آسیا در ژوئن سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

تیم ایران در ۵ جام جهانی، از جمله جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ شرکت کرده است. در حال حاضر، این تیم در گروه خود در مرحله مقدماتی مقام سوم را دارد و ناکامی درصعود به جام جهانی این تیم را تهدید می‌کند.

سایت «سیول نت» اسلوونی نیز ضمن انتشار خبر مذکور به سوابق مربیگری اسکوچیچ در این کشوراشاره کرد و نوشت: سرمربی سابق اینتربلاک مربی ایران شد. دراگان اسکوچیچ زمانی که اینتربلاک را هدایت کرد، با این تیم در سال ۲۰۰۸ جام حذفی و سوپر کاپ را بدست آورد.

دراگان اسکوچیچ کروات مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران است. این مربی با تجربه‌ی ۱۷ ساله که از ژانویه ۲۰۰۷ تا ژوئیه ۲۰۰۸ اینتربلاک را هدایت کرده بود، جانشین مارک ویلموتس شد که در ماه دسامبر استعفا داد.

اسکوچیچ دوران مربیگری خود را از ریکا کرواسی آغاز کرد، و پس از آن در کویت، عربستان سعودی کار کرد و اخیراً مربیگری چهار باشگاه لیگ برتر ایران (ملوان، فولاد، خونه به خونه، صنعت نفت) را به عهده داشت.

روزنامه glasistre، مجله ناسیونال و سایت ترانسفری کرواسی، سایت‌های فاکس اسپورتس آسیا، فوتبال اینترنشنال و دی تلگراف هلند، اسپورت بلژیک، کالچو فن پیج ایتالیا، ترانسفر مارکت، blogs.ne۱۰ برزیل، نوگومانیای اسلوونی نیز از دیگر رسانه‌هایی بود که خبر انتخاب اسکوچیچ را منتشر کردند.


بیشتر بخوانید: اسکوچیچ نیامده جریمه به بار می‌آورد/ سود ۱۴۰ هزار دلاری در جیب صنعت نفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار