ارائه مشاوره رایگان حقوقی به مردم در مساجد با ارزش مالی ۲۰۰ میلیون تومان

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه از اجرای طرح آموزش همگانی حقوق در ۱۴ شهرستان استان خبر داد و گفت: امسال در ۵۰ مسجد با برگزاری ۲۸۳ جلسه به مدت ۳۶۳ ساعت، چهار هزار و ۴۵۲ نفر از مردم از این طرح استفاده کردند.

مشاوره رایگان حقوقی  به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رسول بهرامی‌پور رییس سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه   گفت: سازمان بسیج حقوقدانان استان با برگزاری ۱۷۷ جلسه به ۷۳۵ نفر از خواهران و ۸۹۷ نفر از برادران مشاوره‌های حقوقی ارایه دادند که ارزش مالی این مشاره‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است اما حقوقدانان بسیجی این خدمت را به صورت رایگان انجام دادند.

او ارتقای دانش حقوقی و از بین بردن فقر حقوقی مردم را یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران امر حقوقی و قضایی استان دانست و افزود: سازمان بسیج حقوقدانان استان در طرح آموزش همگانی حقوق و هر مسجد یک حقوقدان با استفاده از اساتید مجرب، موضوعات حقوقی را به آگاهی مردم می‌رساند.

این حقوقدان ناآگاهی از روند طرح پرونده‌های حقوقی را مهمترین مشکل مردم بیان کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به دادسرا می‌رود را می‌توان با مشاوره‌های حقوقی در مسیر درست خود هدایت کرد و مرکز مشاوره شهید سلیم قنبری هر هفته در مسجد جامع کرمانشاه پاسخگوی مشکلات حقوقی مردم است.

پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری و شورای قضایی استان متشکل از معاونین رییس کل و نیز روسا و مدیران کل ادارات و سازمان‌های تابعه دادگستری شامل زندان‌ها و اقدامات تامینی، تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک، قضایی نیروهای مسلح، بازرسی و پزشکی قانونی قبل از خطبه های نماز جمعه با مردم دیدار کردند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.