بازدید وزیر ارشاد از سینمای رسانه / واکنش صالحی به اظهارات حاتمی‌کیا و قریبیان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس ملت از سینمای رسانه بازدید کرد.

بازدید وزیر ارشاد از سینمای رسانهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس ملت از سینمای رسانه بازدید و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای صحبت هایش به ضرورت همدلی میان اهالی هنر تاکید کرد و جشنواره فیلم فجر را موقعیت مناسبی برای تقویت وحدت میان مردم دانست.

وزیر ارشاد درباره ناراحتی قریبیان از ساز و کارهای موجود در سینما و خداحافظی این هنرمند از سینما گفت: گلایه فرامز قریبیان مربوط به این دوره نمی شود. رویکرد ما این است که اهالی هنر و سینما به صورت حداکثری در سر این سفره قرار بگیرند. باید خانواده سینما حداقل دفع را داشته باشد یا بهتر اینکه اصلا دفعی نداشته باشد. باید این کنار هم قرار گرفتن ها تداوم پیدا کند و جشنواره فجر نماد این حضور حداکثری باشد. امیدواریم سال به سال بتوان این مسئله را محقق کرد.

سید عباس صالحی درباره توجه مسئولان جشنواره به برخی آثار و وجود باند در انتخاب فیلم‌های حاضر در جشنواره اظهار کرد: تاکید من به دوستانم در جشنواره از دبیر جشنواره تا ریاست سازمان سینمایی و اعضای هیئت انتخاب این است که جشنواره فیلم فجر با همه تکثر و تنوع ویترین سینمای ایران است. این موضوع است که جشنواره فجر را زیباتر می‌کند. تاکید من چنین نگاهی بوده است. خوشبختانه در فضای جشنواره گونه‌های مختلف را با سبک‌ها و کارگردانان مختلف شاهد هستیم. این اتفاق شور و شوق نسبی را ایجاد کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تحریم جشنواره به دست هنرمندان اظهار کرد: به دلیل اتفاقات سختی که اخیرا برای مردم به وجود آمد، پاره‌ای از عکس العمل‌های عاطفی را شاهد بودیم. خوشبختانه آن چه در جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنواره‌ها ملاحظه می‌کنیم، اهالی فرهنگ  و هنر احساسشان این بود که جشنواره‌ها اتفاقی است که نمی‌شود به راحتی از آن گذشت و با کنار هم بودن اتفاق بهتری می‌افتد. نگاهی که تا الان در سیاست‌های ما حاکم بوده این است که مسیر جشنواره را مسیر همگرایی قرار دهیم. جشنواره فیلم و دیگر جشنواره‌های فجر نشان داد که پس از این اتفاق تلخ باز هم همه هنرمندان به سرعت دور هم آمدند. ممکن است اهالی هنر پاره‌ای انتقاد هم داشته باشند، اما یک خانواده هستند و این خانواده را به راحتی رها نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت‌های اخیر ابراهیم حاتمی کیا که دولت را مخالف و دشمن خود قلمداد کرده بود، گفت: حقیقتا ما نگاهی برای مقابله با ایشان و آثارشان را نداریم. اصلا این طور احساس نمی‌کنم. این اثر و تمامی آثار آقای حاتمی کیا و تم فیلم‌های ایشان از قبل موجود و مشخص بوده است. نگاه دولت این است که فضای نقد و انتقاد در بخش‌های مختلف اجتماعی از جمله فیلم موضوعی قابل تامل است. با وجود اینکه من، خط مستقیم ارتباط بودم هیچ کسی چه پیش از جشنواره چه در طول جشنواره، زبان به گلایه نگشوده است.

وزیر ارشاد درپایان  عنوان کرد: من این تعبیر را از حاتمی کیا نشنیدم وزارت ارشاد حمایتی از کار‌های ارزشی و انقلابی نمی‌کند. متن صحبت ایشان ارجاعی به وزارت ارشاد نداشت. اما حمایت از آثار دفاع مقدس و آثاری از این قبیل همیشه مد نظر ماست. البته منابع ما در وزارت ارشاد بسیار محدود است. این منابع محدود، پاره‌ای از تضعیفات را در بخش حمایتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
بله .. در ظاهر مخالفت نمي كنيد با فيلم هاي انتقاد آميز ولي در واقعيت خيلي خوب عمل مي كنيد و به نحو احسن ريشه طرف رو مي زنيد. اگه غير اين باشه پس چي مي شه فيلمي كه حرف بيشتر مردم هست كنار مي رود.
آخرین اخبار