تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سطح استان ۳۹ هزار هکتار انواع باغات مثمره و نهال وجود دارد که سالانه افزون بر ۴۲۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی را تولید و روانه بازار مصرف می‌نمایند.

او افزود: استان اردبیل در زمینه توسعه کشت محصول گل محمدی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است به گونه‌ای که سطح تولید این محصول در استان اردبیل بالغ بر ۱۹۷ هکتار می‌باشد و در زمینه تولید زغفران نیز این استان بالغ بر ۶۱ هکتار مزرعه پرورش زعفران دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در زمینه تولید قارچ خوراکی بسیار خوب و موفق عمل کرده است به گونه‌ای که ۶ واحد بزرگ و مجهز تولید این محصول بالغ بر ۶ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌نماید.

شهریار در خصوص تولید سرشاخه گل رز هلندی نیز افزود: سالانه در این استان ۴ واحد تولیدی و اقتصادی این محصول افزون بر ۹۰۰ هزار شاخه گل تولید می‌کنند.

او ادامه داد: برای گسترش گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز ۱۶۰ مورد مجوز صادر شده است که تعداد ۱۲۱ مورد آن به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند و تعداد ۳ واحد از آن‌ها نیز به مورد اجرا گذاشته شده و آماده بهره برداری است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: سالانه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی نیز در استان اردبیل تولید می‌شود.

شهریار درخصوص شهرک‌های گلخانه‌ای نیز افزود: تعداد ۸ واحد مجتمع گلخانه‌ای در هشت شهرستان استان در حال راه اندازی است که سطحی معادل ۲۸۹ هکتار را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار