اعزام تیم واکنش سریع شبکه بهداشت به روستای سرآقاسید

طی تماس تلفنی مبنی بر وقوع احتمالی اپیدمی آنفولانزا، تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ به روستای سرآقاسید اعزام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حشمت الله منصوری سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ گفت: طی تماس تلفنی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت خویه مبنی بر وقوع احتمالی اپیدمی آنفولانزا، مسئولین شبکه پس از هماهنگی با ریاست و واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان استان، نسبت به اعزام تیم واکنش سریع به منطقه اقدام نمودند.

او افزود: در این اعزام تیم واکنش سریع متشکل از پزشک عمومی، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و اپیدمیولوژیست به همراه دارو و وسایل نمونه گیری، واکنش آنفولانزا و وسایل حفاظت فردی و یک تیم مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شامل دو کارشناسان فوریت‌های پزشکی به همراه یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در منطقه مستقر گردید.

منصوری اضافه کرد: این تیم پس از طی نمودن مسافتی طولانی در مسیر‌های صعب العبور و کوهستانی از استان اصفهان و شهر فریدون شهر و روستا‌های اقماری در بازه زمانی ۱۲ ساعته به مکان مورد نظر رسیدند.

او ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته به انجام غربالگری و درمان جمعیت‌های پر خطر به تعداد ۲۶۰ نفر و نمونه گیری از افراد با حال عمومی مشکوک به آنفولانزا با علائم تیپیک به تعداد پنج نمونه سوآپ گلو اشاره داشت.

منصوری گفت: آموزش در مراکز تجمعی از قبیل مدرسه به تعداد ۱۹۰ نفر، امامزاده و مسجد به تعداد ۶۰ نفر و توزیع پمفلت و بنر آموزشی در خصوص آنفولانزا در بین جمعیت تحت پوشش از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و پیشگیری از آنفولانزا در این منطقه بود.

روستای سادات نشین و پلکانی «سرآقا سید» با طول عمر چند صد ساله و معماری بی‌نظیر، در دهستان میانکوه موگویی بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری و در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار