کرزی: آمریکا تلاش زیادی برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان کرده است

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا تلاش‌های زیادی برای تضعیف اتحاد و اتفاق افغان‌ها انجام است.

کرزی: آمریکا تلاش زیادی برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات جو بایدن، سخنان وی را ادامه تلاش های آمریکا برای تضعیف اتحاد مردم افغانستان خواند.

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا اخیرا در یک مناظره‌ انتخاباتی‌ گفته است که امکان ندارد افغانستان متحد شود.

وی گفت: «من به افغانستان چندین سفر داشته‌ و به این نتیجه رسیده‌ام که امکان ندارد این کشور متحد شود اما امکان این وجود دارد که حملات بیشتری در آنجا صورت نگیرد.»

کرزی در واکنش به این سخنان تاکید کرد که در زمان حضور ایالات متحده در افغانستان، تلاش‌های زیادی برای تضعیف اتحاد و اتفاق افغان‌ها صورت گرفته‌است.

پیش از این دولت افغانستان نیز به این سخنان واکنش نشان داده و تاکید کرده است که این کشور همواره متحد و غیر قابل تجزیه بوده است.

«وحید عمر»، مشاور راهبردی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این اظهارات خطاب به بایدن گفت: «ما نیاز به ملت سازی شما نداشته‌ایم! ما از قرن‌ها به این طرف یک ملت بوده و در حال حاضر یک کشور متحد هستیم.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار