باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پله‌هایی که مصطفی موسوی لاری را به شهرداری منطقه ۹ تهران رساند

اعضای شورای شهر تهران انتصاب موسوی لاری به سرپرستی شهرداری منطقه ۹ را در راستای سیاست‌های جوانگرایی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دو روز پس از افتتاح پر حاشیه زیرگذر استاد معین در محدوده منطقه ۹ شهرداری، شهردار تهران علی مفاخریان شهردار این منطقه را برکنار می کند و سید مصطفی موسوی لاری را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ جایگزین او می کند.

فارغ از اینکه چرا مفاخریان برکنار شده و آیا این اقدام صحیح بوده یا نه، پرسش دیگری که به ذهن خطور می کند این است که مصطفی موسوی لاری کیست و چه میزان سوابق اجرایی در حوزه مدیریت شهری دارد و آیا سوابق و تجربیات موسوی لاری در حوزه مدیریت شهری از شهردار سابق منطقه ۹ بیشتر است که شهردار تهران او را جایگزین مفاخریان کرده است.

برای رعایت ترتیب سوالات فوق ابتدا به این پرسش پاسخ می دهیم که مصطفی موسوی لاری کیست؟

او متولد سال 1362،  فرزند عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و برادر مرتضی موسوی لاری است.

مرتضی موسوی  در جریات تجمعات غیر قانونی 25 بهمن سال 98 بازداشت شد و در آذر سال 97 با اخذ بورسیه مقطع دکترای دانشگاه لوند به همراه همسرش به سوئد رفت.

پله هایی که مصطفی موسوی لاری را به شهرداری منطقه 9 تهران رساند

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سوابق اجرایی و مدیریتی مصطفی موسوی لاری در حوزه مدیریت شهری گفت: او از نیروهای جوان و کار کرده است که از 2 سال پیش هم مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران بوده است.

او افزود: انتصاب او در چارچوب سیاستهای جوانگرایی انتخابی درست بوده است ضمن اینکه او دارای تحصیلات و سوابق مدیریتی مرتبط هم هست، اما اعضای شورای شهر به اصل برکناری آقای مفاخریان که از مدیران کارآمد است انتقاد دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص سوابق تحصیلی و اجرایی موسوی لاری اظهار کرد: او دارای دکترای معماری است و در وزارت تعاون هم دارای سوابق مدیریتی است.

حق شناس در ادامه با اصل برکناری حق مفاخریان هم مخالفت کرد و گفت: در جلسه ای که با آقای شهردار داشتیم مبنای تغییر روشن نشد.

او با اشاره به اعتراضات نسبت به یک طرفه شدن زیرگذر استاد معین در روز افتتاحیه گفت: این اعتراض حق مردم بوده است، به ویژه اینکه گزارشات نشان می دهد مطالعات کارشناسی بر دو طرفه بودن این زیرگذر تاکید داشته اند.


بیشتر بخوانید: شفافیت در شهرداری با اختفای میزان حقوق مدیران ارشد


همچنین حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر در گفت و گو با باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مصطفی موسوی را آقای شهردار نصب کره و اجباری هم متوجه او نیست و مرجع پاسخگویی به علت این انتصاب هم شخص شهردار است. و لذا من به خاطر جایگاه قانونی ورود نمی کنم.

علی مفاخریان متولد سال ۱۳۵۲ و دارای دکترای زمین شناسی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است که از جمله سوابق کاری و مدیریتی او عضویت در هیات رئیسه فدراسیون تنیس روی میز، قائم مقام شهردار منطقه ۷، معاون مالی و اداری منطقه ۷ شهرداری تهران، معاون هماهنگی و برنامه ریزی منطقه۷شهرداری تهران، عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن کارکنان منطقه ۷ شهرداری تهران، رئیس ستاد اسناد واخواستی منطقه۷شهرداری تهران، رئیس اجرای احکام و عضو شورای مرکزی نظام پیشنهادات منطقه۷شهرداری تهران، رئیس اداره آموزش و فناوری اطلاعات منطقه۷شهرداری تهران، سرپرستی معاونت هماهنگی و برنامه ریزی منطقه ۷ شهرداری تهران، قائم مقام شهردار منطقه ۱۳ و شهردار منطقه ۹ تهران است.

او همچنین خواهر زاده زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران است که در دوره کرباسچی شهردار منطقه 7 شهرداری تهران شده بود.

سوابق کاری و مدیریتی مصطفی موسوی لاری

مصطفی موسوی لاری در سال 96 مدیر کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران شد.

او پیش از این هم رئیس هیئت مدیره شرکت سولیران بوده است.

 شرکت سولیران بزرگ‌ترین کارخانه سازنده ساختمان‌های فولادی صنعتی سبک و سنگین است.

سولیران وابسته به شرکت سرمایه گذاری شستا متعلق به تامین اجتماعی است.

اکنون که موسوی لاری سرپرست شهرداری منطقه 9 شده برخی افراد در دفاع از سوابق مدیریتی‌اش، ریاست او بر اداره کل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و شرکت سولیران را پیش می کشند. حال آنکه در همان موقع هم ریاست او در این مسئولیتها مورد انتقاد بوده است و جالب اینجاست، همان مسئولیتهایی که داشتنشان برای موسوی محل انتقاد بوده، حالا پشتوانه ای برای گرفتن مسئولیتهای مدیریتی مهمتر شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mm
۰۶:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
بابا مرتضی موسوی اصلا بازداشت نشده ،کاملا دروغه
اصلا هم با بورسیه نرفته سوئد و با پول شخصی رفته
آخرین اخبار