تقی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح شفافیتِ مالی برای همه مسئولان اجرایی شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: شفافیت برای همه مسئولان که در دستگاه‌های اجرایی قرار دارند، امری ضروری است.

شفافیترضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شفافیت هزینه های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش آن در سلامت انتخابات گفت: شفافیت یک موضوع عمومی است که می بایست در اختیار عموم قرار بگیرد. البته این موضوع تعریف خاص خود را دارد و یکی از مشکلات کشور ما این است که متاسفانه بسیاری از اطلاعاتی که باید در اختیار دستگاه های نظارتی قرار گیرد، قرار نمی گیرد.

او ادامه داد: بنابراین من این موضوع را به خصوص برای نمایندگان مجلس و همه مسئولان که در رده های اجرایی، دولتی و دستگاه های اجرایی قراردارند، امری ضروری است.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه شفافیت امری ضروری است که باید برای همه مسئولان اجرایی شود، اظهار کرد: این کار از چند جنبه ضرورت دارد؛ نخست اینکه درآمدها و اطلاعات اقتصادی آنها و سایر اطلاعاتی که حریم شخصی است، می‌بایستی در مرحله اول در اختیار دستگاه های نظارتی و نهادهای مسئول قرار بگیرد که قوه قضائیه یکی از این نهادهاست. 

او ادامه داد: باید در مرحله بعدی این اطلاعات در اختیار عموم قرار بگیرد تا نوع منش و رفتار اقتصادی و حتی سایر اطلاعات به غیر از اطلاعات شخصی به صورت شفاف به مردم اعلام شود تا بتوانند این را ملاک قضاوت خود برای نامزدها قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار