فرودگاه اهواز کم عرض‌ترین فرودگاه کشور است/ انجام روزانه ۸۰ پرواز در این فرودگاه

مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان گفت: فرودگاه اهواز با ۲۸۰ هکتار وسعت، کم عرض‌ترین فرودگاه در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا رضایی مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان روز دوشنبه در آیین معارفه سید مهدی رزاز مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان با بیان اینکه فرودگاه اهواز در بین ۵۴ فرودگاه کشور از نظر عملکرد پروازی جایگاه چهارم را دارد، گفت: در سال ۲۰۱۶ توانستیم در آفریقا و خاورمیانه به لحاظ افزایش پرواز جایگاه اول را کسب نماییم.

او با بیان اینکه این فرودگاه ۲۸۰ هکتار وسعت دارد و کم عرض‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: با این حال، روزانه ۸۰ پرواز در فرودگاه اهواز صورت می‌گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه فرودگاه اهواز با دستور وزیر راه و شهرسازی مزین به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شده، بیان کرد: استان خوزستان در همه مراحل در کشور خدمت کرده و بحران‌های متعددی به ویژه در ایام سیل، زلزله و گردوغبار را پشت سر گذاشته است.

مدیرکل سابق فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به اخذ سند فرودگاه فعلی اهواز در طول ۴ سال گذشته، ادامه داد: ۴ هزار و ۴۰۰ متر مساحت ترمینال این فرودگاه بوده که هم اکنون به ۱۶ هزار متر افزایش پیدا کرده و محوطه سازی آن نیز آغاز شده است.

او با بیان اینکه دستگاه‌های کمک ناوبری در این فرودگاه کاملا به روز هستند، تصریح کرد: در ۴ سال گذشته فرودگاه اهواز توانسته از یک‌هزار امتیاز درنظر گرفته شده همه استاندارد‌های لازم را اخذ کند و در ارزیابی عملکرد‌ها موفق به اخذ تمامی امتیازات شده است تاجایی که تمامی دستگاه‌های استاندارد پروازی نصب و در مدار قرار دارند.

محمدرضا رضایی همچنین به بخش پرواز‌های خارجی فرودگاه اهواز اشاره کرد و بیان داشت: ساخت ترمینال این بخش از پرواز‌ها تقریبا به اتمام رسیده و تنها اقلام محدودی باقی مانده که بهره‌برداری از آن نیاز به پیگیری بعدی دارد.

او گفت: افزایش وسعت پارکینگ هواپیماها، جابه جایی برج مراقبت و همچنین ترمینال هوانیروز در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا از این طریق فعالیت‌های مربوط به محوطه پرواز‌های خارجی ساماندهی شود.

رضایی به فرآیند احداث فرودگاه جدید اهواز در مسیر جاده ماهشهر اشاره و اظهار کرد: پس از پیگیری صورت گرفته مساحت این فرودگاه از یک هزار و ۱۰۰ هکتار به ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار افزایش یافت و علاوه بر این بودجه مورد نظر برای ساخت آن از ۳ هزار میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیون یورو تغییر پیدا کرد.

ایجاد بستر لازم برای توسعه فعالیت فرودگاهی ضروری است

سید مهدی رزاز مدیرکل جدید فرودگاه‌های خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه نامگذاری فرودگاه بینالمللی اهواز به نام سردار حاج قاسم سلیمانی از اهمیت بالایی برای مجموعه فرودگاه‌های کشور برخوردار است، گفت: از مقامات استانی درخواست حمایت معنوی داریم.

او اظهار داشت: این حمایت‌ها باعث می‌شود تا بستر لازم برای توسعه فعالیت‌های فرودگاهی در خوزستان فراهم شود و مشکلاتی که برای فرودگاه اهواز وجود دارد برطرف شوند.

رزاز بیان کرد: تلاش می‌شود تا پرواز‌های حج آینده در ترمینال خارجی این فرودگاه انجام شود که این امر منوط به پایان کار عملیات محوطه سازی این ترمینال است.

بر اساس این گزارش، تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، ساری، بندر عباس، عسلویه و خارگ مسیر‌های پروازی از اهواز و برعکس هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند فرودگاه اهواز
۰۱:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
جناب آقای رضایی شما در طول چهار سال یک متر به فضای ترمینالی اضافه نکردید و پروازها هم طبق روال سابق بود بلکه کمتر شد
اصلاََ شما در فرودگاه حضور نداشتید