روایتی دردناک از زندگی کودکان کار در «خورشید» / رکورد کوتاه‌ترین نشست خبری در جشنواره فجر ۳۸ زده شد

روز آخر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اکران سه فلیم و حاشیه های متعدد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین روز نمایش فیلم‌های فجر در سینمای رسانه با نمایش فیلم های «سینما شهر قصه»، «خورشید»، «پسرکشی» و همچنین اعلام نامزد‌ها توسط ابراهیم داروغه، دبیر جشنواره به پایان رسید.

«سینما شهر قصه»، روایتگر چند دهه قبل از انقلاب و زمان جنگ است که  درامی عاشقانه را روایت می کند.

این فیلم با نظرات مثبت اهالی رسانه مواجه شد، چون حال و هوای خاصی داشت و کاراکتر‌ها و محتوای آن روی احساسات مخاطب تاثیرگذاشته بودند.

در فیلم شبیه سازی‌های فراوانی از سکانس‌ها و شخصیت‌های ماندگار سینمایی شده است که برای مخاطب دلچسب خواهد بود یعنی کارگردانان آن به سینما و هنرمندان ادای دین کرده اند.

مهمترین بحث حاشیه‌ای در نشست این فیلم، گرفتن مجوز نمایش و اکران آن بود که که برخی‌ اعتقاد داشتند شاید با مشکل مواجه شود، اما کارگردان چنین نظری نداشت.

فیلم بعدی «خورشید» بود که از بازیگران مطرحی بهره می‌برد، قصه این اثر راجع به کودکان خیابانی و مشکلاتی بود که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

نوجوانانی که برای این فیلم انتخاب شده بودند همه در دنیای واقعی خود، کودکان کار بودند و این موضوع سبب همذات پنداری مخاطب با آن‌ها شد.

فیلم مجیدی راوی قصه‌ای تقریبا گیرا و بازگشت این کارگردان به دنیای فیلم‌های دهه‌های قبل خودش بود که با استقبال مواجه شد البته طولانی بودن زمان فیلم روی ریتم فیلم تاثیر گذاشته بود، موضوعی که علی نصیریان هم به آن اشاره کرد.

نشست پرسش و پاسخ «خورشید» بیشتر با احساسات اهالی رسانه بازی کرد، چون کودکان کار به مواردی اشاره می‌کردند که در عین شیرین و جذاب بودن، دردناک هم بود.

مبحث بعدی که تا حدودی حاشیه ساز شد، دیر رسیدن فیلم به جشنواره و بر هم زدن قانون وضع شده بود که مجیدی در این باره گفت: سال‌های پیش از این هم در جشنواره چنین اتفاقی برای دیگر فیلم‌ها رخ داده است.

فیلم سینمایی «پسرکشی»، در وضعیتی اکران شد که نصف بیشتر اهالی رسانه در نشست خبری «خورشید» بودند و از حضور در آن، جا ماندند. حاشیه این فیلم به همین جا ختم نشد، چون نشست خبری آن به علت اعلام اسامی نامزد‌ها در حد ۵ دقیقه برگزار شد و همین موضوع باعث آزرده خاطر شدن عوامل فیلم شد.

در پایان هم ابراهیم داروغه زاده اسامی نامزد‌های دریافت سیمرغ بلورین سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار