وزیر بهداشت خبر داد؛

تحقق آرزوهای بزرگ حوزه سلامت در همه مناطق ایران، به برکت انقلاب اسلامی/تولید ۹۷ درصد داروی موردنیاز در داخل کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحقق آرزوهای بزرگ حوزه سلامت در همه مناطق ایران، به برکت انقلاب اسلامی، گفت: ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید نمکی وزیر بهداشت در آئین راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان لامرد حضور یافت و به عنوان سخنران ویژه این آئین، پیرامون دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در حوزه سلامت کشور سخن گفت.

او با تبریک سالروز پیروزی شکوهمندترین انقلاب تاریخ و درود بر روح شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی به ویژه در حوزه سلامت کشور ایجاد شد که از آن جمله می توان به توسعه قابل توجه حضور پزشکان و متخصصان ایرانی در تمامی مناطق کشور اشاره کرد.

نمکی با بیان اینکه در سال های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۶ دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت داشت، از افزایش این تعداد به ۶۶ دانشگاه و دانشکده در کشور و تربیت متخصصان برجسته، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت اشاره کرد.

وزیر بهداشت تعداد تخت های بیمارستانی در سال های پیش از انقلاب اسلامی را نیز ۵۶ هزار تخت اعلام کرد که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ۱۲۰ هزار تخت افزایش یافته است.

فعالیت ۱۸ هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط ایران

به گفته این مقام مسئول در حوزه سلامت کشور، خانه‌های بهداشت کشور نیز از هزار و ۸۰ مورد، اکنون به ۱۸ هزار مورد افزایش یافته و تا دورترین مناطق کشور نیز توسعه یافته است.

نمکی آمار واکسیناسیون جمعیت بیش از ۸۰میلیونی کشور را نیز ۱۰۰درصد عنوان کرد و ادامه داد: امسال به عنوان پیشتاز در کشور‌های منطقه، موفق به دریافت گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شدیم و امیدواریم ریشه کنی مالاریا را نیز به زودی جشن بگیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اپیدمی بیماری آنفولانزا در جهان اشاره کرد که بسیاری کشور‌ها را درگیر کرده بود و گفت: در ایران به کمک سیستم بهداشتی قوی، موفق به مهار این بیماری شدیم.

او همچنین به موفقیت‌های نظام سلامت کشور در عرصه خدمات دارویی اشاره کرد و افزود: در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۲۵درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد و اکنون علاوه بر افزایش این آمار به ۹۷ درصد، موفق به صادرات دارو به دیگر کشور‌ها نیز شده ایم و کمبود‌های دارویی، نسبت به سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.