آغاز جلسه رای اعتماد پارلمان لبنان به کابینه جدید

نشست پارلمان لبنان برای دادن رای اعتماد به کابینه جدید این کشور آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، نشست پارلمان لبنان برای دادن رای اعتماد به کابینه حسان دیاب، نخست‌وزیر جدید این کشور،  آغاز شد.

در حالی که برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه جدید لبنان به حضور ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس نیاز دارد، تاکنون ۵۲ نفر از نمایندگان مجلس این کشور توانسته‌اند خود را به ساختمان پارلمان برسانند.

معترضان به کابینه حسان دیاب که در خیابان‌های منتهی به پارلمان لبنان حضور دارند، تلاش می‌کنند مانع از ورود نمایندگان به این جلسه شوند. هلال احمر لبنان اعلام کرد در درگیر‌ها ۱۲۰ نفر زخمی شده اند.

رئیس مجلس لبنان حق دارد زمان آغاز جلسه را فقط نیم ساعت به تعویق بیاندازد.

در این نشست که برای رای اعتماد به کابینه حسان دیاب آغاز شده است‏، دیاب گفت: ما با اعتراض‌های مردمی مواجه هستیم و باید اعتمادسازی کنیم.

گفتنی است این جلسه به رغم غایب بودن نیمی از نمایندگان لبنانی و در محاصره قرار گرفتن ساختمان پارلمان توسط تظاهرکنندگان تشکیل شده است.

عمر الصبح، خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی زنده از مرکز بیروت گفت: به رغم کامل شدن حد نصاب و آغاز جلسه رای اعتماد به دولت حسن دیاب، تظاهرکنندگان معترض همچنان در میدان‌ها تحصن کرده اند. درگیری تظاهرکنندگان با نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های ضد شورش در مقابل ورودی‌های سه گانه پارلمان ادامه دارد. اما نمایندگان پارلمان در نهایت توانستند وارد ساختمان شوند. سناریویی که اتفاق افتاد بدین صورت بود که ۶۳ نماینده به مجلس رسیدند و تشکیل جلسه تنها نیاز به ۲ نماینده دیگر داشت؛ اما نمایندگان وابسته به فراکسیون «جمهوری قوی» که وابسته به حزب «نیرو‌های لبنانی» است و داخل پارلمان حاضر بودند، از ورود به صحن مجلس امتناع ورزیدند، زیرا حد نصاب را کامل نمی‌دیدند، اما به محض رسیدن فراکسیون «دیدار‌های دموکرات» که وابسته به حزب «سوسیالیست ترقی خواه» به ساختمان مجلس است حد نصاب رای گیری کامل شد. پس از آن نمایندگان فراکسیون «جمهوری قوی» نیز وارد صحن مجلس شدند.

همچنین گزارش‌هایی در زمینه ورود نمایندگان فراکسیون «المستقبل» نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار