در گفتگو با شبکه خبر صبح امروز؛

برقراری برق بخش قابل توجهی از مشترکان تا عصر امروز / اسکان اضطراری یک هزار و ۶۳۰ نفر از در راه ماندگان

تا عصر امروز حل مشکلات موجود به ویژه در حوزه برق بر طرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان به وضعیت گیلان در جریان برف اخیر اشاره کرد و گفت: بارش برف در ارتفاعات استان، بیش از دو متر و در مناطق شهری به ویژه رشت، لاهیجان و رودسر افزون بر یک متر گزارش شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مسیر‌ها و جاده‌های استان افزود: هم اکنون تمامی محور‌های اصلی گیلان به جز محور اسالم -خلخال بازگشایی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی از مشترکان انشعابات آب و برق استان خاطر نشان کرد: هم اکنون از ۲۵۰هزار مشترکی که برق آن‌ها قطع بوده، مشکل ۸۵ هزار مشترک رفع شده و از ۱۲ هزار مشترکی که آب آن‌ها قطع بوده، مشکل شش هزار مشترک وصل شده است.

دکتر زارع از اسکان اضطراری یک هزار و ۶۳۰ نفر از افراد در برف مانده خبر داد و از هموطنانی که قصد سفر به گیلان دارند، خواست تا از سفر‌های غیر ضروری به این استان خودداری کنند.

استاندار گیلان به قطعی تلفن و اینترنت در برخی محور‌های روستایی گیلان و نیز برخی ایستگاه‌های ارتباطی اشاره و اضافه کرد: ۵۰ درصد از خطوط اینترنت استان قطع شده که امروز با برق رسانی به ایستگاه ها، مشکل قطعی اینترنت نیز رفع می‌شود.

دکتر زارع به پیگیری‌های رئیس جمهوری و صدور دستورات لازم جهت حل مشکلات پیش آمده در گیلان اشاره کرد و افزود: معاون اول رئیس جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کشور، وزیر ارتباطات و وزیر نیرو پیوسته برای حل مشکلات موجود حمایت و پشتیبانی داشته اند.

دکتر زارع از اعزام اکیپ‌های امدادی به ویژه در حوزه راه و برق از استان‌های همجوار به گیلان خبر داد و گفت: استان قزوین به عنوان معین استان گیلان برای کمک رسانی در جریان برف و کولاک انتخاب شده است.

استاندار گیلان به تلاش‌های مستمر در جهت حل مشکلات موجود به ویژه در حوزه برق و وصل شدن برق بخش قابل توجهی از مشترکان تا عصر امروز اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق جنگلی و سخت گذر، پارگی سیم‌های فشار قوی و متوسط اتفاق افتاده که باید پس از جستجو، در اسرع وقت ترمیم شود.

دکتر زارع گفت: خوشبختانه انشعاب گاز در تمامی نقاط شهری و روستایی استان وصل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.