نمکی در حاشیه هیئت دولت:

صدای پای کرونا را از پشت مرز‌ها می‌شنویم

وزیر بهداشت گفت: قطعا ویروس کرونا یک تهدید جدی است و صدای پای کرونا را از پشت مرز‌ها می‌شنویم. خوشبختانه تا امروز مورد مثبتی از کرونای جدید نداشتیم.

صدای پای کرونا را از پشت مرز‌ها می‌شنویمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده درباره ورود ویروس کرونا به کشور، اظهار کرد: قطعا ویروس کرونا یک تهدید جدی است و صدای پای کرونا را از پشت مرز‌ها می‌شنویم. خوشبختانه تا امروز مورد مثبتی از کرونای جدید نداشتیم.

وزیر بهداشت افزود: خانمی در زنجان بود که چند وقت تحت نظر بود و سه بار تست شده که آخرین تست او هم منفی بوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا برای جهان و ما تهدید جدی است و اکنون تمام پرواز‌های مستقیم چین به کشور متوقف شده و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم؛ ایرانیانی که می‌خواهند از چین وارد کشور شوند از قبل فهرست آن‌ها را به ما بدهند تا بررسی کنیم.

او تاکید کرد: افرادی که از ووهان به ایران آمده بودند، در قرنطینه بوده و بر اساس آزمایش‌های متعدد تست آن‌ها در مورد ویروس کرونا منفی و حالشان خوب است، در روز چهاردهم پس از قرنطینه با دعوت از خانواده‌های این افراد نشستی برگزار خواهیم کرد. نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز از اقدامات ما در مورد قرنطینه این افراد و انجام آزمایش‌ها بازدید داشته و مطلوب ارزیابی کرده است.

نمکی با بیان اینکه مردم نیاز متداول به ماسک ندارند، بیان کرد: بر اساس مکاتبات با گمرک واردات پارچه‌های مخصوص و ماسک را متوقف کردیم و با پارچه‌های تولید داخل، ماسک تهیه می‌کنیم و استفاده از آن را بطور متداول به مردم نیز توصیه نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بار‌ها اعلام کردیم هرگونه موردی مورد مثبت ویروس کرونا در کشور مشاهده شود به مردم اعلام خواهیم کرد، حتی یک پروازی از خارج به کشور داشتیم که یک فرد چینی در آن بود، پرواز را ردیابی کردیم و آن فرد را به قرنطینه بردیم؛ مردم نگران نباشند، همه چیز تحت کنترل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
چکار کردید که نمیشه به حرفاتون اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
پس منتظر که انتخابات تموم بشه بعد بیاد
آخرین اخبار