امدادرسانی به ۱۴۳۷ حادثه‌دیده در جاده‌های استان اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۳۷ حادثه‌دیده در جاده‌های استان اردبیل امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در ۴۸ ساعت گذشته یک هزار و ۴۳۷ حادثه‌دیده در جاده‌های استان اردبیل امدادرسانی شدند که از این تعداد یک هزار و ۴۳۲ نفر در برف و کولاک گرفتار، ۴ نفر دچار حادثه جاده‌ای و یک نفر زن باردار بود.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته عوامل هلال احمر به یک فقره تصادف جاده‌ای امدادرسانی کرده‌اند افزود: در این حادثه ۳ دستگاه خودرو در کیلومتر ۴۰ اردبیل – کوثر دچار حادثه شده بود و ۴ نفر حادثه دیده داشت که یک مصدوم توسط عوامل این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافته و ۲ نفر فوتی حادثه فوق توسط عوامل جمعیت رهاسازی و تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل افزود: شب گذشته یک مورد انتقال زن باردار در روستای دگرماندرق واقع در کیلومتر ۱۷ محور نمین – آبی بیگلو را انجام و تحویل عوامل اورژانس داده‌اند.

عبدالعلی‌پور از امدادرسانی به ۶۵۲ نفر با ۱۱۳ دستگاه خودرو در برف و کولاک محور اردبیل – کوثر در شب گذشته توسط جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: ۳۸۸ نفر از هموطنان در این محور در ۴ محل ۲ محل بودالالو، یک محل کرگان و یک محل آراللو اسکان داده شده و ۱۰۰ قوطی کنسروجات و ۱۱۶ تخته پتو در بین آن‌ها توزیع شده است.

او با بیان اینکه در تمامی محور‌های مواصلاتی استان برف و کولاک وجود داشت گفت: در این محور‌ها به ۵۴۴ دستگاه خودروی گرفتار شده امدادرسانی انجام یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: نجاتگران هلال احمر استان نیز در بستن زنجیرچرخ، رهاسازی و هدایت به مسیر کمک کرده و ۷۵۱ نفر را هم اسکان داده و در بین آن‌ها ۹۹۰ قرص نان، ۳۰۵ قوطی کنسرو، ۲۰۳ بسته بیسکویت، ۱۸۷ تخته پتو، ۸۳ بطری آب معدنی و ۲۰ کیلو خرما توزیع شد.

او با اشاره به نیرو‌ها و امکانات به‌کار گرفته شده برای امدادرسانی به این افراد گفت: به‌کارگیری ۳۱ تیم عملیاتی، ۱۳۱ نفر نیرو در ۱۲ پایگاه ثابت، ۴ پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان و ۱۴ اکیپ سیار با ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی ست نجات و ۷ دستگاه خودروی کمک‌دار پشتیبانی به خودرو‌های گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی انجام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار