جایگاه لژیونر‌های فوتسال بانوان ایران در جهان

فوتسال بانوان در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و ملی پوشان کشورمان توانسته اند به لیگ‌های حرفه‌ای دنیا راه یابند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتسال بانوان در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و نگاه مردم نسبت به این ورزش تغییر کرده است. تیم ملی فوتسال بانوان ایران توانست برای دومین بار در سال ۲۰۱۸ به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد. در حال حاضر ملی پوشان کشورمان برای تکرار عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ تلاش می‌کنند.

پس از اینکه فوتسال بانوان ما بر بام آسیا ایستاد و این دختران ورزشکار به کشور بازگشتند، با استقبال مسئولان، رسانه‌ها و مردم ایران مواجه شدند. این موضوع باعث شد دختران زیادی به این رشته ورزشی علاقه پیدا کنند.

لیگ فوتسال بانوان در حال حاضر با جذابیت بالایی دنبال می‌شود و تیم‌ها از کیفیت خوبی برخوردار هستند. این موفقیت تنها محدود به داخل کشور نیست و شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی و نسترن مقیمی ملی پوش کشورمان که هر ۲ نقش زیادی در قهرمانی ایران در آسیا داشتند به عنوان لژیونر پا را فراتر از ایران گذاشتند تا در مسیر موفقیت گام بردارند.

شهرزاد مظفر

شهرزاد مظفر ورزش را با والیبال آغاز کرد و پس از مدتی وارد فوتسال شد و توانست در این رشته تاریخ سازی کند. مظفر مدرک مربیگری آسیا را دارد و اکنون به عنوان مدرس دوره‌های مربیگری در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فعالیت می‌کند. او از سال ۱۳۹۰ هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفت و توانست این تیم را به بام آسیا برساند. او پس از قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ از تیم ملی خداحافظی کرد و هدایت ملی پوشان کویت را برعهده گرفت و اکنون در این کشور ساکن است. مظفر سال آینده با تیم جدیدش در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند.

نسترن مقیمی

مدتی قبل مقیمی به لیگ کویت پیوست. این بازیکن با تیم نادی الکویت برای حضور در نیم فصل دوم و مرحله پلی آف رقابت‌های فوتسال بانوان این کشور به توافق رسید. مقیمی نقش مهمی در قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا داشت و به گفته خودش، شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی که اکنون هدایت تیم ملی کویت را برعهده دارد، او را از نظر فنی و اخلاقی تایید کرده است تا مسئولان باشگاه نادی الکویت او را برای نیم فصل دوم جذب کنند. این باشگاه در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در صدر جدول لیگ کویت قرار دارد و مقیمی در اولین دیداری که برای تیمش مقابل العربی بازی کرد، یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

علی رغم اینکه فوتسال بانوان ایران پیشرفت زیادی کرده و حتی لیگ کشور ما جزو حرفه ای‌ترین لیگ‌های آسیا به شمار می‌رود، اما فوتبال بانوان هنوز در سطح ملی و باشگاهی جای کار دارد و باید تلاش بسیاری برای ادامه راه خود انجام دهد. زمانی که گلنوش خسروی بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان به لیگ ترکیه پیوست، این امید‌ و انگیزه‌ ایجاد شد تا فوتبالیست‌های کشورمان دید وسیع تری را برای رسیدن به موفقیت داشته باشند. خسروی در حال حاضر در تیم کوناک بلدی اسپور ترکیه بازی می‌کند. امید است که این دختران راه را برای پیشرفت‌ سایر استعدادهای این رشته باز کنند تا ورزشکاران راه آن‌ها را در لیگ‌های حرفه‌ای دنبال کنند.


بیشتر بخوانید: سربالی: برخی تیم‌ها در لیگ فوتبال بانوان پرداختی نداشتند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
خدابخیرکنه
آخرین اخبار