حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لازمه مجلس قوی، پشتوانه رأی بالا است/ هزینه‌ها و منابع تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید شفاف باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان اسلامی گفت: لازم است که هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس شفاف شود.

لازمه مجلس قوی، پشتوانه رأی بالا است/ هزینه‌ها و منابع تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید شفاف باشدسیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات مجلس، اظهار کرد: هزینه‌های انتخاباتی نامزدها باید مشخص و سقفی برای آن در نظر گرفته شود، چرا که در غیر این صورت ثروت تعیین کننده نتیجه انتخابات خواهد بود.

او افزود: برخی با انجام هزینه‌های مالی عظیم و گسترده سعی می‌کنند بخشی از مردم را تحت تأثیر قرار دهند و میلیاردها تومان در تبلیغات هزینه می‌کنند که این امر بسیار سوال برانگیز است، لذا معتقدم که هزینه‌های انتخاباتی باید کاملا شفاف باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اسلامی ادامه داد: خوشبختانه مجلس طرحی را تصویب کرده که به موجب آن باید گردش مالی تبلیغات انتخاباتی هر نامزد کاملا مشخص باشد که این امر می‌تواند نقش ثروت را در رسیدن افراد به قدرت مسئولیت‌های نظام کاهش دهد که حرکت بسیار خوبی بوده و امیدوارم که در آینده موارد این طرح دقیق‌تر تدوین شود.

حسینی تأکید کرد: بنده در انتخابات مجلس هزینه آنچنانی نخواهم کرد و حاضرم هر گروه و یا شخصی هم هزینه انتخاباتی بنده را تقبل کرد، آن را به صورت شفاف اعلام کنم.

او بیان کرد: بسیاری از افراد اعلام کردند که حاضر هستند مِلک خود را در دوران تبلیغات در اختیار بنده قرار دهند و اینگونه هم نیست که در قبال این کار پولی به این افراد بدهم، سخنرانی‌های بنده در مساجد و دانشگاه‌ها خواهد بود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات مجلس امسال، گفت: انتخابات همواره برای کشور مسئله مهمی بوده، چرا که پشتوانه نظام مردم سالاری، مردم هستند و آنها باید سرنوشت کشور را مشخص کنند.

حسینی تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات مجلس امسال از جهاتی اهمیت بیشتری دارد، چرا که آمریکا فرمان تحریم را علیه ما صادر کرده و معاندان در خارج از کشور نیز تلاش می‌کنند تا با دلسرد کردن مردم از حضور آنها در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند و لذا اشکالات و گرفتاری‌های کشور را به رخ مردم می‌کشند.

او گفت: مردم باید همانطور که در محکوم کردن اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی حضور حداکثری خود را نشان دادند، در دوم اسفند نیز قدرت خود را به نمایش بگذارند تا طمع بیگانگان از کشورمان قطع شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان اسلامی بیان کرد: از طرفی مجلس برای قوی بودن باید پشتوانه رأی بالایی داشته باشد، لذا می‌طلبد که گروه‌های مختلف مردم با شرکت در انتخابات افراد متعهد و متخصص را راهی پارلمان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار