لیست نامزد‌های تایید صلاحیت شده در سیستان و بلوچستان نهایی شد / رقابت ۱۲۱ نفر در ۶ حوزه انتخابیه

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۱۲۱ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی شدند.

لیست نامزد‌های تایید صلاحیت شده در سیستان و بلوچستان نهایی شد / رقابت ۱۲۱ نفر در ۶ حوزه انتخابیهزینی وند رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تعداد ۱۲۱ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی این استان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی شدند که از این تعداد ۱۳ نفرخانم هستند .

زینی وند  افزود:  تعداد ۴۷ کاندیدا در زاهدان، ۹ نفر خاش، ۱۵ نفر ایرانشهر، ۱۰ نفر سراوان، ۲۲ نفر چابهار و ۱۸ نفر از زابل برای هشت کرسی در مجلس به رقابت می‌پردازند.

او افزود: ۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار ثبت نام کرده بودند که ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات های اجرایی انصراف دادند.

او ادامه داد: ۲۴ بهمن ماه بامداد پنجشنبه تبلیغات رسمی  در استان شروع می‌شود به مدت یک هفته تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ۱/۱۲/۹۸ ساعت ۸ صبح تبلیغات ادامه خواهد  داشت.

زینی وند افزود: امیدواریم کاندیدای محترم در این دوره با یک رقابت  سالم  بر مبنای  چهارچوب قانونی رقابت و تبلیعات خودشون  برای معرفی هر چه بیشتر خود آغاز کنند.

 او بابیان اینکه بخش عمده‌ این دوره از  انتخابات با  فرایند تمام الکترونیک صوریت میگیرد افزود: در تمام شعبه اخذ رای ما در واقع در ۱۶۸۹ شعبه اخذرای به همین تعداد دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در اختیار  شعب اخذا رای قراردادیم  کاربران ما و متولیان این امر آموزش‌های لازم به صورت کامل دیدند و مراحل پایانی  را طی میکنند.

این مسئول  گفت: برای رای دادن به وسیله این دستگاه همه شهروندان واجد شرایط رای دادن  در روز رای گیری حتما با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افرادی که کارت ملی‌شان در دسترس نیست و یا کارت ملی آنان در دفاتر ثبت احوال در حال تعویض است حتما با ارائه شماره ملی و یا رسید ثبت احوال می‌تواند نسبت به رای گیری اقدام کنند، چون بدون شماره ملی احراز هویت نمی‌شوند رای گیری امکان پذیر نیست .

زینی وند گفت: دستگاه مکانیزه احراز هویت   به اصطلاح دستگاه کارت خوان دارد و قرائت می کند  کسانی هم  که به هردلیلی شماره ملی همراه  ندارد شماره ملی  اپراتور‌ها وکاربرا وارد سامانه میکنند وقتی شماره ملی وارد سامانه شود  یا کارت ملی به وسیله دستگاه خوانده شود احراز میکنند رای دهنده شماره ملی واقعی هست ، تقلبی نباشد و یا دست کاری شده نباشد آیاا به سن رای دادن رسیده باشد کارت ملی نشان میدهد که متعلق به کسی که فوت شده باشه نباشد در واقع سن رای دادن به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشد .

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: بنابراین فوری این دستگاه  هم این اطلاعات را احراز هویت میکنند و یک کدی را تحویل کاربران مخصوص رای دهنده می‌دهد که این کد نشان دهنده احراز هویت است و بنابراین در این دوره هیچ کونه امکان رای تکرای وجود ندارد به صورت آنلاین احراز هویت می‌کند و در سیستم  جامع وزارت کشور؛ ثبت احوال؛ استانداری‌ها قرائت می‌شود و اطمینان بخش وشفاف است.

او ادامه داد: کار دیگر دستگاه مکانیزه در واقع پیشرفته انجام می‌دهد در پایان رای گیری و شمارش آرا البته به شیوه  گذشته سنتی و دستی شمارش  و اخذ می‌شود پس از شمارش آرا؛ آرایی که تجمیع و صورت جلسه  قطعی می‌شودتوسط تمام نمایندگان رسمی  در شعبه نماینده فرماندار نماینده هیات نظارت امضا می‌شود  و نتیجه هرشعبه وارد آن دستگاه مکانیزه می‌شود  و بنابراین تجمیع آرا هم دستگاه  انجام می‌دهد هیچ گونه تجمیع دستی در این دوره  نداریم و درواقع این دوره کاملا تجمیع آرا  از عهده فرمانداری‌ها استانداری‌ها ووزارت کشور خارج است.

او افزود: ما دراین دوره ۱۶۸۹ شعبه اخذارای داریم تدابیر لازم دیده شده ۴۷ هزار نفر فرایند اجرایی برگزاری انتخابات در استان را انجام می‌دهند  تدارکات و پشتیبانی لازم دیده شده  و انشالله یک انتخابات یالم پرشور رقابتی و امن در استان هم دوش سایر نقاط کشور برگزار خواهیم کرد.

زینی وند افزود: تعداد واجدین شرایط یک میلیون 641 هزار314 نفر که از این تعداد 148 هزار و 390 نفر رای اولی هستند و به دلیل تعداد جوانی جمعیت آمار  رای اولی ها در استان بالاست امیدواریم مردم مشارکت بالایی در این انتخابات داشته باشند .

او ادامه داد: توصیه ای که به کاندیدای محترم و طرفداران  داریم استان ما استانی گسترده ای و  حساسیت های قومی ومذهبی در این استان است  چهارچوب های قانونی را دقیق رعایت کنند از طرح مسائل تنش زا پرهیز کنند از چهارچوب هایی که  قوانین را زیر پا  میگذارند حنما دوری کنند مستندسازی میشود و  اگر کسی تخلف آشکاری داشته باشد حتی اگر رای هم بیاورد در بحث اعتبارنامه مراحل بعدی مورد توجه قرار میگیرند.

بنابراین فرایند انتخابات در تبلیغات تمام نشده است و همچنان اکثر تخلفات که صورت میگیرد در همین 7 روز تبلیغات است باید به شدت کاندیدا توجیه باشند روسای ستاد توجیه کنند از مواد قانونی عدول نکنند  و هم در موعد مقرر زمان تعیین شده تبلیغات شروع و به پایان برسانند انشالله انتخابات خوبی دراستان به همت مردم و بامشارکت بالای مردم و باتوجه و دقته همه دست اندرکاران در استان خواهیم داشت.

استان سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۰:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید با عرض معذرت چندین بامن به دفتر شهریاری رفتم برایه مشکلاتم وهر سریع که رفتم به دلایلی ردکردند که از عهده مابر نمی یاید باید کسی نمایندئ مردم باشه که دلسوز مردم باشه و به مردمش اهمیت بده
آخرین اخبار