رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهران:

مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهران گفت: مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است و جز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و در اسب‌ها بیشتر دیده شده است.

مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است

فاطمه احمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: مشمشه بیماری باکتریایی واگیردار و خطرناکی است و جز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و در اسب‌ها بیشتر دیده شده است.

او افزود: اسب، قاطر و الاغ گونه‌های حساس به این بیماری هستند. تغذیه بد و نگهداری در جای نامناسب باعث حساسیت بیشتر دام جهت ابتلا به این بیماری می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهران عنوان کرد:این بیماری واکسن ندارد و اهم روش‌های مهار این بیماری بر پایه رعایت شرایط قرنطینه‌ای کامل و پیشگیری از هر گونه آمد و شد دام است و مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش تشخیص بیماری، آزمایش آلرژیک با تزریق میان پوستی در پلک پائین با مایه مالئین است که در حال حاضر در شهرستان مهران در حال انجام می‌باشد.

او ادامه داد: شایع‌ترین منبع عفونت این بیماری خوردن غذا یا آب آلوده به ترشحات تنفسی یا زخم‌های عفونی حیوان بیمار یا ناقل است و در جایی که حیوانات در شرایط پرازدحام نگهداری می‌شوند احتمال ایجاد این مشکل بیشتر است.

احمدی با اعلام اینکه ذرات تنفسی معلق در هوا اصلی‌ترین راه انتقال هستند، اضافه کرد: بیماری مشمشه معمولا به صورت تک گیر در کسانی که تماس نزدیک و مکرر با اسب دارند و کارکنان آزمایشگاه‌ها و کسانی که با بافت‌های این حیوان سروکار دارند رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.