کاربران واتس‌اپ به ۲ میلیارد نفر رسید

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی واتس‌اپ مشخص شده است که کاربران این پیام‌رسان به ۲ میلیارد نفر رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیا‌م‌رسانی‌های مختلفی توسط شرکت‌ها ساخته شده‌اند و افراد زیادی در سراسر جهان به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. پیام‌رسان‌ها را می‌توان جهشی بسیار مناسب در دنیای فناوری دانست که تاکنون افراد زیادی را به خود وابسته کرده‌ است. یکی از پیام‌رسان‌های بسیار معروف و محبوب، واتس‌اپ است. این برنامه توانسته کاربران بسیار زیادی را به خود جذب کند. 

واتس‌اپ چند سال پیش به یک نقطه مهم در تاریخ پیام‌رسان‌ها رسید که حتی برای فیسبوک نیز غیرقابل تصور بود. اکنون این سرویس پیام‌رسانی اطلاعاتی جدیدی از خود فاش کرده که تعجب بسیاری را برانگیخته است. 

کاربران میلیاردی واتس‌اپ

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، واتس‌اپ اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد، رقمی که شرکت مادر آن در سال ۲۰۱۷ به آن رسیده است. البته این پیام‌رسان توضیح نداد که چگونه به این تعداد کاربر رسیده است، اما درک دلیل آن دشوار نیست. واتس‌اپ یکی از ارکان ارتباطات سیار در بسیاری از نقاط جهان است و در برخی موارد نقش مهمی در خرید، مبارزات سیاسی و سایر جنبه‌های زندگی روزمره دارد. تعداد کمی از رقبای مهم دیگر در این زمینه وجود دارند که پیام‌رسان فیسبوک یکی از آنهاست.

کاربران واتس‌اپ به ۲ میلیارد نفر رسید

فرصت واتس‌اپ علیه اقدامات ضد رمزگذاری

تیم واتس‌اپ از این دستاورد به عنوان فرصتی دیگر برای مبارزه با اقدامات ضد رمزگذاری استفاده کرد. این شرکت ادعا کرده است که رمزگذاری قوی یک "ضرورت در زندگی مدرن" است و اینکه "از ویژگی‌های امنیتی مانند رمزگذاری End-to-End" استفاده نشود کاربر به خطر می‌افتد. سخنگوی واتس‌اپ گفت که این مسئله به امنیت مردم آسیب می‌رساند. در واقع این غول پیام‌رسانی به کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا طعنه می‌زند تا تلاش خود برای تضعیف رمزنگاری چت‌ها را که به آن مبارزه با جرم و جنایات می‌گویند، کنار بگذارند. واتس‌اپ با داشتن ۲ میلیارد کاربر بالقوه مطمئنا در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار