گدایان شیک پوش نام و نان

این روز‌ها در استان گدایی شخصیت فرهنگ غالب، به ظاهر تحصیل کرده شده است، گدایان به دو دسته تقسیم شده اند؛ گدایان نان و گدایان نام، که در این بین غالبا گدایی برای نام است که نان آور هم می‌شود.

گدایان شیک پوش نام و نانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بافت ساختار فرهنگی استان ایلام، حیا، آبروداری، دینداری و صداقت از شاخص‌های افراد بزرگ ایلات، کارمندان دولتی و کسبه بود که عامه مردم با توجه به این اخلاقیات، به افراد اعتماد می‌کردند وآنان را بدنه اجتماع و سلامت جامعه می‌دانستند.

اما این روز‌ها در استان گدایی شخصیت فرهنگ غالب، به ظاهر تحصیل کرده شده است، گدایان به دو دسته تقسیم شده اند؛ گدایان نان و گدایان نام، که در این بین غالبا گدایی برای نام است که نان آور هم می‌شود.

گدایان نام معمولا بسیار سمج و گستاخ هستند تا نظر افراد را جلب نکنند، هرگز صاحبخانه رها را نخواهند کرد که در بسیاری از موارد موفق هم هستند و به نتیجه دلخواه خود می‌رسند.

چند سالی است که گدایی نام در استان ما رواج پیدا کرده است و تعدادی از افراد هم از این طریق به قدرت رسیده و از آن بهره لازم را برده اند. این گدایی هر چهار سال یکبار به صورت سونامی یا شبیه حمله مغولان به دهکده‌ها، استان را درگیر می‌کند، ویرانی چهار سال بعد را رقم می‌زند.

گدایان شیک پوش ادکلن زده به همراه خانواده و نزدیکان و نوچه ها، به درب تک تک منازل مراجعه و درخواست کمک دارند، گاهی با استفاده از اعتقادات مردم قرآن در جیب پنهان می‌کنند که در صورت مقاومت طرف، با استفاده از کلام خدا که دل هر معتقدی را می‌لرزاند توجهش را جلب نمایند.

این پدیده نامیمون و شرم آور در روز انتخابات به خرید آرا تبدیل می‌شود این افراد وقاحت تمام پول‌های کثیف خود را که از طریق رانت و زد و بند‌های سیاسی بدست آورده اند، اقدام به خرید آرا از مردم می‌کنند که این پدیده زشت وآسیب زا در استان ما خط بطلانی بر انتخاب مردم است؛ لذا مردم شریف ایلام در حوزه شمال و جنوب پول افراد را بگیرند و در ازای آن نه به خرید را در روز سرنوشت به نمایش بگذارند، زیرا چنین وکیلی و قانونگذاری نسیه‌ای نمی‌تواند، برای شما احقاق حقوق کند و از عهده سایر وظایف ناظر بر عملکرد دولت و قانونگذاری بر نمی‌آید.

منبع:‌ ایلام بیدار

انتهای پیام/

برچسب ها: گدایان ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار