ویروس کرونا در ژاپن قربانی گرفت

بنابر اعلام وزیر بهداشت ژاپن، ویروس کرونا در این کشور قربانی گرفته است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت کشور ژاپن اظهار داشت: ویروس جدید کرونا با نام رسمی «کووید-۱۹» (19-Covid) اولین قربانی خود را ر کشورمان گرفته است.

وی افزود: او خانمی ۸۰ ساله و از اهالی شهرک «کاناگوا» در حومه توکیو بوده از اوایل ماه فوریه تاکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار داشته است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار ۱۲ دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در ۳۱ دسامبر، اعلام کرد که ۲۷ نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. 
ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

علائم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.