الهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فعلا نباید به موضوع ریاست مجلس آینده پرداخت

فعال اصولگرا گفت: نباید با شتاب زدگی درحالی که ترکیب مجلس آینده تعیین نشده به موضوع ریاست مجلس آینده پرداخت.

فعلا نباید به موضوع ریاست مجلس آینده پرداختزهره الهیان عضو لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: مجلس آینده در شرایطی شکل خواهد گرفت که طبق نظرسنجی ها بیشترین مشکلات مردم در معضلات معیشتی و اقتصادی است.

او ادامه داد: مردم امروز با مشکل تورم و گرانی دست و پنجه نرم کرده و از سوی دیگر هم با مشکل اشتغال و مسکن مواجه هستند که تمامی اینها دست به دست هم داده و باعث افزایش سن ازدواج شده است، جوانان ما به سبب مشکلات معیشتی ازدواج و مسکن توان ازدواج را در خود نمی‌بینند و همین امر نیز موجبات آسیب های اجتماعی و معضلات اجتماعی را فراهم آورده که مجلس آینده می بایست در این حوزه ها برنامه ویژه ای داشته باشد.

الهیان افزود: علاوه بر این موضوع مالیات هم باید جزو محور های اصلی فعالیت مجلس باشد، زیرا موضوعات کسری بودجه دولت را می توان در غالب برنامه ریزی برای معضل فرارهای مالیاتی حل کنیم، به این معنا که در شرایط حاضر نود درصد از سپرده ها در دستان ده درصد از جامعه است که معمولا فرار مالیاتی هم در این طیف مشاهده می شود، امری که باید اصلاح شود و به جای آن تنفس مالیاتی به قشر ضعیف جامعه داده شود، یعنی مالیات دهک های پایین و قشر ضعیف جامعه حذف شود.

نماینده دوره هشتم مجلس درباره ریاست مجلس آینده گفت: معتقدم که نباید با شتاب زدگی در حالی که ترکیب مجلس آینده تعیین نشده به موضوع ریاست مجلس آینده پرداخت، زیرا ترکیب مجلس است که ریاست آن را مشخص می کند، پس بهتر است که در حال حاضر به این بپردازیم که چه شرایطی را می تواتیم برای توفیق بیشتر کاندیدای انقلابی و کارمد در مجلس ایجاد کنیم.

فعال اصولگرا درباره سازکار شورای ائتلاف اصولگرایان نیز بیان کرد: فرآیندی برای تعیین کاندیداهای لیست شورای ائتلاف ایجاد شد که برای اولین بار این فرایند نهادینه می شد به این جهت که کار نو و جدیدی بود، زیرا از آن شرایط تعیین لیست که بصورت سنتی که چند ریش سفید دور هم جمع شده و لیستی پیشنهاد می دادند فاصله گرفته و فرایند عادلانه تری را پیش گرفتیم.

او ادامه داد: هرچند که نهادینه کردن این فرایند و ایجاد فرهنگ برای این نوع مشارکت بین تشکل ها، احزاب و شخصیت های انقلابی اقدامی سخت بود و قطعا معایبی نیز در برداشت، اما می توان آن را پایه ای برای دوره های بعد دانست که در هر حال فرآیند حساب شده و سختی بود که البته می توان به آن ایراداتی هم وارد کرد.

الهیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه شاهد بودیم که در این لیست نام جوانانی وجود داشت که شاید از نظر مردم چندان شناخته شده نباشند، اما با ظرفیت علمی و رویکرد انقلابی که دارند و با کسب تجربه در کنار چهره های شاخص می توانند برای آینده نظام و فضای قانون گذاری موثر واقع شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار