خسارت سرما به بیش از ۵۰۰۰ کنتور آب در لرستان

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از خسارت سرما به بیش از ۵ هزار کنتور آب در استان در پی برودت هوا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کرم‌وند مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به برودت هوا طی روزهای اخیر اظهار کرد: در پی سرمای بی‌سابقه هوای استان که در بعضی شهرستان‌ها به منفی ۲۰ درجه رسید متاسفانه شاهد وارد آمدن آسیب‌هایی به کنتورهای مشترکین بودیم.

او ادامه داد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر شرکت و تاکیدهایی که بر عایق لوله و کنتور آب شد؛ باز به علت رعایت نکردن اصول کافی مراقبت از خطوط داخل منازل این خسارت‌ها وارد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان عنوان کرد: متاسفانه طی این روزها بیش از 5 هزار کنتور آب در استان دچار ترکیدگی و خسارت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه تاسیسات تامین و توزیع آب مشکل خاصی ندارند و آبرسانی به صورت طبیعی در حال انجام است، افزود: به لحاظ تامین آب شهری مشکل نداریم اما برخی مشترکین که موارد ایمنی را رعایت نکرده‌اند به خاطر آسیب خطوط داخلی دچار مشکل شدند.

او با اعلام شماره سامانه ۱۲۲ بیان کرد: مردم می‌توانند مشکل خود را با این شماره به نیروهای ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت مرتفع شود اما هزینه کنتور به صورت آزاد باید پرداخت شود و شرکت تعهدی در این زمینه ندارد چراکه تامین و تولید آن دیگر بر عهده ما نیست و بخش خصوصی متولی این کار شده است.

کرم‌وند با بیان اینکه سازمان هواشناسی اعلام کرده که مجددا یک سامانه هوای سرد به کشور وارد خواهد شد، افزود: انتظار داریم مشترکین حتما خطوط داخلی و کنتور آب خود را با عایق‌های ضخیم و پشمی بپوشانند تا شاهد آسیب به آنها نباشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه حدود ۴۱۰ هزار مشترک در استان داریم، گفت: همچنین انتظار می‌رود از ریختن آب جوش بر روی کنتورهایی که دچار سرمازدگی شده‌اند یا روشن کردن آتش در زیر آنها جدا خودداری شود.

به گفته وی افراد می‌توانند در کنار کنتورهای یخ‌زده کیسه آب گرم قرار دهند تا به تدریج مشکل آن برطرف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.