تسهیلات بهزیستی برای اشتغال افزایش می‌یابد

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور گفت: سال آینده تسهیلات بهزیستی در حوزه اشتغال به ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان با بازگشت ۷ ساله افزایش می‌یابد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا دهقان مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور در حاشیه برپایی نمایشگاه و فروشگاه دایمی تولیدات جامعه هدف بهزیستی در استان یزد، گفت: ما در ادبیات کارآفرینی کشور یک حلقه مفقوده داریم و این حلقه مفقوده که نقطه ضعف کشور است، بحث شبکه سازی است.

او با اشاره به اینکه هر فعالیت جدید که منجر به تغییر رفتار در جامعه شود، کار آفرینی است، افزود: ما در این خصوص گفتمان نداریم، باید با هم صحبت کنیم و اگر ادبیات مشترک برای خودمان تعریف و شبکه سازی کنیم آنوقت می‌توانیم بی نیاز از دنیا باشیم. شبکه سازی حلقه مفقوده کارآفرینی در کشور

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور با اشاره به ظرفیت بالای کارآفرینی در بهزیستی گفت: محصولاتی که به بهترین کیفیت از سوی جامعه هدف تولید می‌شود، نیاز به تجاری سازی دارد.

دهقان با اشاره به تسهیلات بهزیستی در حوزه اشتغال، گفت: امسال اعتبارات بانکی تا سه برابر افزایش پیدا کرد و از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

او افزود: سال آینده این اعتبارات به ۲ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان با بازگشت ۷ ساله افزایش می‌یابد.

مدیرکل کار آفرینی و اشتغال بهزیستی کشور سقف تسهیلات پرداختی را نیز ۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: در بخش کارفرمایی برای ۵ نفر حدود ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که در تعامل با بانک مرکزی تلاش داریم در حوزه کارفرمایی این وضعیت از کارگاه‌های ۵ نفره به ۲۰ نفره برسانیم که سقف تسهیلات به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

دهقان در خصوص پرداخت تسهیلات کارفرمایی از محل صندوق توسعه ملی، گفت: از محل صندوق توسعه ملی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت کارفرمایی و خویش فرمایی قابل عرضه است و این تسهیلات برای سازمان بهزیستی به دلیل خاص بودن جامعه هدف عموماً تسهیلات کم بهره و ۴ درصدی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار