ترکیه: باید مانع خلیفه حفتر شویم

وزیر امور خارجه ترکیه گفت فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» مدام در حال نقض آتش‌بس است و باید جلوی او گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در یک نشست مطبوعاتی در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان گفت خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، مدام در حال نقض آتش‌بس در این کشور است و باید جلوی او گرفته شود.

چاووش اوغلو در این نشست گفت حفتر راه‌حل نظامی را به راه حل سیاسی در این تنش ترجیح می‌دهد و باید این روند متوقف شود. پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز گفته بود حفتر به رژیم نقض آتش‌بس که در لیبی ایجاد شده ادامه می‌دهد. او گفته بود: «حفتر تلاش‌های صلح را در مسکو و برلین نادیده می‌گیرد.»

در ۱۹ ژانویه یک کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری آتش‌بس، در برلین برگزار شد. ۱۶ نهاد و کشور، از جمله روسیه، ترکیه، مصر، امارات متحده و آمریکا در این کنفرانس حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در آنجا توافق کردند که برقراری آتش‌بس در میان گروه‌های درگیر در لیبی لازم است و چنانچه هر یک از طرف‌های درگیر آتش‌بس را نقض کند شورای امنیت سازمان ملل او را تحریم خواهد کرد.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ درگیر تنش‌های زیادی بوده و میان دو طرف یکی ارتش ملی این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر در شرق و دیگر دولت وفاق ملی به رهبر فائز السراج در طرابلس، پایتخت این کشور، تقسیم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار