ساخت اسپری آبگریز کننده شیشه با فناوری نانو

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، اسپری آبگریزکننده حاوی نانوذرات به بازار عرضه کرده است که با ایجاد پوشش آبگریز روی سطح شیشه، دید بهتری را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگی در روز‌های بارانی نسبت به دیگر روز‌ها دشوار و قدری پیچیده است. خیس بودن زمین، زاویه دید محدود و کاهش سرعت رفت و آمد، همگی دست به دست هم می‌دهند تا طاقت رانندگان پایین آمده و رانندگی در روز‌های بارانی برای آن‌ها از کاری لذت بخش به کاری خسته کننده و دشوار تبدیل شود. در هوای نامساعد و بارانی، خیس شدن شیشه و کاهش میدان دید مشکل برزگ همه رانندگان در هوای بارانی است؛ که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، با تولید یک محصول به حل این مشکل کمک کند.

این شرکت محلول ایجاد کننده پوشش آب‌گریز حاوی نانوذرات بر روی شیشه به بازار عرضه کرده است که به دید بهتر راننده در روز‌های برفی و بارانی کمک شایانی می‌کند. از این اسپری می‌توان برای کاشی، سطوح سرامیکی و شیشه‌ای مانند: شیشه‌های خودرو، پنجره‌های منازل، بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، هتل‌ها و فروشگا‌ها استفاده کرد. استفاده از این اسپری دفعات شستشو را کاهش داده و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می‌شود.


بیشتر بخوانید:  استفاده از جاذب نانو برای تصفیه آلودگی نفتی از محیط


مدیرعامل این شرکت درباره این محصول گفت: در حال حاضر ظرفیت سالانه تولید این محصول نانو در حدود ۱۰۰۰ تن در سال است که براساس سفارش مشتریان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مصطفوی نسب ادامه داد: این محصول عملکرد بالایی در آبگریزی سطوح دارد؛ بنابراین به شدت مورداستقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است به‌طوری که از کشور‌های همسایه نیز مشتریانی برای این محصول داشته‌ایم.

مدیرعامل این شرکت از تولید این محلول آب‌گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی خبر داد و افزود: در این محصول از نانوذرات سیلیس استفاده شده است که موجب رفتار آب‌گریزی در محلول می‌شود. استفاده از این اسپری آبگریز کننده موجب می‌شود که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلطیده و به پایین شیشه سُر بخورد که در نتیجه آن هیچ دنباله‌ای از آب روی شیشه ایجاد نمی‌شود. همچنین گردوغبار روی شیشه را نیز از بین می‌برد؛ بنابراین استفاده از این محصول می‌تواند میزان شستشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه را کم کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت استفاده از این محصول موجب می‌شود تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از ۴۳ درجه به بالای ۱۰۲ درجه برسد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نانو ، آب گریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار