مشهد، برند گردشگری سلامت در کشور

بیمارستان رضوی از بیمارستان‌های پیشرو در گردشگری سلامت است که به‌عنوان برند در حوزه گردشگری سلامت محسوب می‌شود.

محمد اسماعیل خیامی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: همه دستگاه‌های فعال ودانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه گردشگری سلامت توانسته اند، ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کنند تا بتوانیم گردشگری سلامت را در مشهد ارتقاء داده و به سمت بهبود ببریم.
 
او تصریح کرد: بیمارستان رضوی دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه درمان است  از جمله: امکانات بسیار مناسب و شرایط خدمات هتلی و تجهیزات پیشرفته‌ و کادر درمانی ویژه‌ ای  که در این مرکز درمانی مشغولند، شرایط حرفه‌ای را برای پذیرایی از گردشگران سلامت فراهم می‌آورند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  آمار‌های ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که بیش از ۲۳ هزار نفر گردشگر درمانی از ملیت‌های مختلف در مراکز درمانی بیمارستانی و جراحی محدود ارائه خدمت گرفته و پیش‌بینی می‌شود  امسال، حدود ۱۵۰ هزار بیمار از گردشگران سلامت به صورت سرپایی از مراکز درمانی مشهد خدمت درمانی دریافت کرده باشند.
 
 
خیامی افزود: گردشگری سلامت حوزه وسیعی از خدمات در قالب یک صنعت است که می‌تواند امکانات مختلفی را به بیماران خارجی ارائه دهد و از این رو می‌توان با رونق این صنعت آورده‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کنیم.
 
او تصریح کرد: بیمارستان رضوی دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه درمان است، زیرا امکانات فراوان و شرایط خدمات هتلی و تجهیزات پیشرفته‌ای دارد.
 
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رضایتمندی بیماران به‌خصوص گردشگران سلامت از خدمات موجود در این بیمارستان نشانگر آن است که بیمارستان رضوی از بیمارستان‌های پیشرو کشور در این زمینه است و می‌تواند پا به پای سایر مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت در جذب و پذیرایی مناسب از گردشگران سلامت در کشور کمک‌رسان باشد.
 

خیامی افزود: در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری پزشکی اگر بتوانیم در سطح بالا فعالیت‌های خود را سامان ببخشیم، از جهت اقتصادی و درآمدی می‌تواند با ایجاد اشتغال کمک فراوانی به وضعیت اقتصادی کشور کند.

او تصریح کرد: گردشگری سلامت در کشور ما امروز در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه ما در مشهد ظرفیت گردشگری سلامت بسیار مناسبی اعم از مراکز پزشکی و درمانی مجهز مثل بیمارستان رضوی داریم که به‌عنوان برند در حوزه گردشگری سلامت محسوب می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت‌های خوب علمی و توانمندی‌های فراوان آموزشی-پژوهشی و پزشکی که دارد، عملکرد بسیار شاخصی در کشور از خود نشان داده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه حدود نیمی از خدماتی که در حوزه گردشگری پزشکی در کشور در حال ارائه است، در مشهد اتفاق می‌افتد گفت: در حوزه گردشگری سلامت، ارتباطات یکی از مؤلفه‌های مهم بوده و شرایط جوامع بسیار در این امر مؤثر است.

 خیامی افزود: بیشترین مراجعان ما از کشور‌های منطقه به‌ویژه کشور‌های عربی بودند که از شرایط اجتماعی به وجود آمده متأثر شدند  بیمارانی از ۵۶ ملیت در حوزه گردشگری سلامت خدمات مختلف درمانی را دریافت کردند.

او هم‌چنین تصریح کرد: در واقع، بیمارانی از ملیت‌های مختلف و از کشور‌های منطقه و خارج از آن برای دریافت خدمات درمانی در مشهد حضور به هم رسانده و خواستار دریافت خدمات مختلف هستند و ما در حال پیگیری و هماهنگی هستیم تا شرکت‌های مختلف و بیمارستان‌های تخت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانند در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده و این صنعت در شهرمان رونق یابد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار‌های ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که بیش از ۲۳ هزار نفر گردشگر درمانی از ملیت‌های مختلف در مراکز درمانی بیمارستانی و جراحی محدود ارائه خدمت گرفته و پیش‌بینی می‌شودامسال حدود ۱۵۰ هزار بیمار از گردشگران سلامت به صورت سرپایی از مراکز درمانی مشهد خدمت درمانی دریافت کرده باشند.

 خیامی افزود:  بیش از ۱۷۳ هزار گردشگر سلامت در ۹ ماه امسال از خدمات درمانی در مشهد بهره‌مند شدند.
 
او تصریح کرد: هم‌چنین رضایتمندی بیماران به‌خصوص گردشگران سلامت از خدمات موجود در این بیمارستان نشانگر آن است که بیمارستان رضوی از بیمارستان‌های پیشرو کشور در این زمینه است و می‌تواند پابه‌پای سایر مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت در جذب و پذیرایی مناسب از گردشگران سلامت در کشور کمک‌رسان باشد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حوزه گردشگری سلامت و گردشگری پزشکی اگر بتوانیم در سطح بالا فعالیت‌های خود را سامان ببخشیم، از جهت اقتصادی و درآمدی می‌تواند با ایجاد اشتغال کمک فراوانی به وضعیت اقتصادی کشور کند.

خیامی افزود: خوشبختانه گردشگری سلامت در کشور ما امروز در وضعیت خوبی قرار دارد و با توجه به اینکه ما در مشهد ظرفیت گردشگری سلامت بسیار مناسبی اعم از مراکز پزشکی و درمانی مجهز مثل بیمارستان رضوی داریم که به عنوان برند در حوزه گردشگری سلامت محسوب می‌شود،
 
او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ظرفیت‌های خوب علمی و توانمندی‌های فراوان آموزشی-پژوهشی و پزشکی که دارد، عملکرد بسیار شاخصی در کشور از خود نشان داده است. خوشبختانه هماهنگی در استان اعم از استانداری و همه دستگاه‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت توانسته ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند تا بتوانیم این حوزه را در مشهد ارتقاء داده و به سمت بهبود ببریم.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حدود نیمی از خدماتی که در حوزه گردشگری پزشکی در کشور در حال ارائه است، در مشهد اتفاق می‌افتد، گفت: در حوزه گردشگری سلامت، ارتباطات یکی از مؤلفه‌های مهم بوده و شرایط جوامع بسیار در این امر مؤثر است.
 
خیامی افزود: بیشترین مراجعان ما از کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های عربی بودند که از شرایط اجتماعی به وجود آمده متأثر شدند و بیمارانی از ۵۶ ملیت در حوزه گردشگری سلامت خدمات مختلف درمانی را دریافت کردند.

او تصریح کرد: در واقع بیمارانی از ملیت‌های مختلف و از کشور‌های منطقه و خارج از آن برای دریافت خدمات درمانی در مشهد حضور به هم رسانده و خواستار دریافت خدمات مختلف هستند و ما در حال پیگیری و هماهنگی هستیم تا شرکت‌های مختلف و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانند در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرده و این صنعت در شهرمان رونق یابد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.