AFC: شهرخودرو برابر پاختاکور طلسم تیم‌های ایرانی را می‌شکند؟

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال دیدار تیم‌های فوتبال پاختاکور ازبکستان - شهرخودرو و استقلال - الاهلی عربستان رفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان,  فردا (دوشنبه) در ادامه بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و از هفته دوم این مسابقات تیم فوتبال شهرخودرو ایران مهمان پاختاکور ازبکستان است و استقلال ایران نیز در کویت به مصاف الاهلی عربستان سعودی می‌رود. به همین دلیل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار گزارشی به استقبال این دیدار‌ها رفته است.

پاختاکور- شهرخودرو

تیم فوتبال شهر خودرو ایران در دومین سفر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان آسیا به تاشکند می‌رود جایی که روز دوشنبه در گروه B با تیم فوتبال پاختاکور رو به رو خواهد شد.

ماموریت پیش روی مجتبی سرآسیایی سرمربی شهرخودرو برابر پاختاکور که در تمام ۹ دیدار خانگی خود مقابل حریفان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پیروز شده و پنج بار نیز دروازه خود را بسته نگه داشته، دشوار است. این تیم ازبک پیش از این در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ یک تیم دیگر ایرانی یعنی نفت تهران را شکست داده بود و شهرخودرو امیدوار است که چنین سرنوشتی نداشته باشد.

سایت AFC در ادامه نوشته است: تیم مشهدی با پیروزی بر الرفاع بحرین در مرحله مقدماتی ۲ و سپس حذف السیلیه قطر در ضربات پنالتی در بازی پلی آف به مرحله گروهی رسید. برای میزبان بازی دوشنبه، بازگشت به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در طول یک دهه هدف نهایی است، اما در حال حاضر پاختاکور قصد دارد با توجه به پیروزی ۲-۱ خود مقابل شباب الاهلی در هفته گذشته، به ۶ امتیاز برسد.

قهرمان فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ سوپر لیگ ازبکستان برای چهاردهمین بار در این رقابت‌ها حضور می‌یابد، رکوردی که تعداد کمی از تیم‌ها می‌توانند چنین آماری داشته باشند، اما این رکورد تاکنون موفقیت چندانی نداشته است، بهترین نتیجه پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا راهیابی پیاپی به مرحله نیمه نهایی در دو دوره اول این رقابت‌ها است.

الاهلی- استقلال

تیم الاهلی عربستان سعودی و استقلال ایران روز دو شنبه در گروه A لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ قصد دارند بر امتیازات خود بیفزایند. ۲ تیم هفته گذشته اولین امتیاز خود را کسب کردند، الاهلی درحالی که تا دقیقه ۹۰ برابر الوحده پیروز میدان بود به تساوی رضایت داد. در همین حال، استقلال در تساوی ۱-۱ دیگر با اولین امتیاز از ورزشگاه الشرطه خارج شد.

هر ۲ تیم برای یازدهمین بار در تاریخ باشگاهی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، اما الاهلی با ثبت هفت بار حضور درمرحله حذفی در مقابل چهار حضور استقلال، کارنامه بهتری دارد.

بهترین عملکرد الاهلی در این رقابت‌ها در سال ۲۰۱۲ بود، که آن‌ها به فینال رسیدند، اما در فینال با نتیجه ۳ بر صفر مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خوردند.

بهترین نتیجه استقلال یک سال بعد بود که آن‌ها به نیمه نهایی رسیدند و در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت برابر اف سی سئول با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خوردند.

غول‌های تهران بر خلاف حریف خود، قهرمان سابق قاره آسیا هستند و ۲ عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را در کارنامه خود دارند. در سال ۱۹۷۰، آن‌ها هاپوئل تل آویو را ۲-۱ مغلوب کردند و ۲۱ سال بعد، در فینال فصل ۱۹۹۱-۱۹۹۰ آن‌ها لیائونینگ اف سی چین را با نتیجه مشابه شکست دادند و دوباره جام قهرمانی را بالای سر بردند.


بیشتر بخوانید: قهر سرمربی الاهلی در آستانه بازی برابر استقلال


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار