سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان :

تشکیل ۶ هزار و ۴۲۰ پرونده‌ی تخلف از واحد‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان

محمود رضا رحمتیان گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۳۹ هزار بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان صورت پذیرفت که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۴۲۰ پرونده‌ی تخلف شده است .

تشکیل ۶ هزار و ۴۲۰ پرونده‌ی تخلف از واحد‌های اقتصادی سیستان و بلوچستانمحمود رضا رحمتیان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان دی ماه ۹۸، یکصدو سی و نه هزار و ۸۲۲ بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان صورت پذیرفت که در همین ارتباط تعداد ۶ هزار و ۴۲۰ پرونده‌ی تخلف تشکیل شده است.

او  ادامه داد: تمامی پرونده تخلف متشکله جهت رسیدگی به مرجع قانونی ارسال شده است.

رحمتیان در ادامه افزود: در بخش قاچاق کالا نیز طی این مدت ۲۰ هزار و ۹۴۱ بازرسی صورت پذیرفته که منجربه تشکیل ۶۵۰ پرونده تخلف شده است.

او  در ادامه بیان داشت: طی این مدت نیز در بخش نظارت بر انبار‌ها و سرخانه‌ها در کل استان تعداد ۷۳۳ مورد بازرسی صورت پذیرفته که از این تعداد ۷۰۳ مورد مربوط به انبار‌ها و تعداد ۳۰ مورد نیز مربوط به سرخانه‌ها بوده است.

رحمتیان ادامه داد: در بخش آرد و نان در ۱۰ ماهه امسال نیز تعداد ۷ هزار و ۱۹۲ بازرسی در کل استان انجام شده است که در همین ارتباط تعداد ۳۵۸ پرونده تشکیل شده است که جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.

او  افزود: از ابتدای سالجاری تاپایان دی ماه امسال تعداد ۱۲ طرح ویژه‌ی نظارتی از جمله ویژه نوروز، محصولات زراعی، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ساختمانی، طرح نظارتی کالا‌های پزشکی، باشگاه‌های ورزشی، قند وشکر، مدارس غیرانتفاعی، حمل و نقل مسافر، بازگشایی مدارس، شب یلدا، برچسب قیمت انجام شده است.

او  در خصوص گزارشات مردمی دریافتی از طریق ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان، بیان داشت: کل گزارشات دریافتی طی مدت ۱۰ ماهه امسال به تعداد ۳ هزار و ۷۱۰ مورد میباشد که از این تعداد: ۲ هزار و ۱۷۲ مورد تلفنی، تعداد ۷۲۷ مورد کتبی، تعداد ۴۲۳ حضوری، از طریق پورتال مورد ۱۶، از طریق پیامگیر نیز ۲۴۴ و وب سایت ۱۲۴.ir نیز به تعداد ۱۲۱ مورد است.

رحمتیان افزود: از کل گزارشات دریافتی از طریق ستاد خبری سازمان تعداد یک هزار ۱۴۳ مورد متخلف، تعداد یک هزار و ۸۸۲ مورد غیرمتخلف، تعداد ۴۹۰ مورد در دست بررسی و ۱۹۵ مورد نیز مجر به رضایت شاکی شده است.

او  ادامه داد: طی این مدت ۱۰ ماهه بیشتر گزارشات دریافتی از طریق ستاد خبری مربوط به گاز، مرغ، لبنیات حمل و نقل مسافر، آب آشامیدنی، نان، خدمات شرکت‌های خودروسازی، قند و شکر، پوشاک، سوخت، خدمات لوله کشی گاز، میوه و سبزیجات، نوشابه، روغن، گوشت، تخم مرغ و...است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان بیان داشت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبار‌های بی نام نشان و... از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستادخبری سازمان در طول شبانه روز (ازساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور واز ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر ویا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه نمایند وپس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش (متخلف – غیرمتخلف) نموده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.

هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار