گوترش خواستار اقدام قاطع دولت‌ها برای مقابله با گرم‌شدن زمین شد

دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از نشست اخیر آب و هوایی در مادرید خواستار اقدام قاطع دولت‌ها و تغییری متحولانه برای جلوگیری از گرم‌شدن کره زمین شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از نشست اخیر آب و هوایی در مادرید، اعلام کرد دولت‌ها باید به منظور مقابله با گرم شدن زمین، اقداماتی قاطع انجام دهند و به دنبال تغییری متحولانه باشند.

گوترش در یک سخنرانی در اسلام آباد، پایتخت پاکستان گفت: «سیاره ما در حال سوختن است، اما شمار زیادی از تصمیم گیرندگان به تلف کردن وقت ادامه می‌دهند. تنها پاسخ، اقدام قاطع در زمینه آب و هوایی است. رویکرد‌های تدریجی دیگر کافی نیست.»


بیشتر بخوانید: دبیرکل سازمان ملل وارد پاکستان شد


گوترش افزود در کنفرانس بعدی آب و هوایی، COP ۲۶، که قرار است اواخر امسال در گلاسکوی اسکاتلند برگزار شود، دولت‌ها باید تغییر متحولانه را که جهان ما بدان نیاز دارد و مردم خواستار آن هستند با اشتیاق بیشتری ایجاد کنند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد کشور‌های ثروتمند باید این راه را از جمله با پایان دادن به حفظ یارانه‌ها برای سوخت‌های فسیلی، هدایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار