گام بلند اصفهان در بومی سازی تجهیزات پزشکی

رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تولید و بومی سازی تجهیزات مدرن پزشکی در شرکت‌های تولیدی استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

انوش زرگر رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت:استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور با ورود به صنعت ساخت تجهیزات پزشکی توانسته نقش مهمی در بومی سازی بسیاری از تجهیزات پزشکی و رونق تولید آن ایفا کند به طوری که در سال جاری شاهد رشد ۲۰ اشتغالزایی در این صنعت مهم هستیم.

او افزود:نقش استان اصفهان در رونق یافتن صنعت ساخت تجهیزات پزشکی در کشور بسیار پر رنگ بوده و امسال شاهد انبوه سازی بسیاری از تجهیزات بومی سازی شده در شرکت‌های تولیدی استان اصفهان هستیم به طوری که میزان تولید این شرکت‌ها در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاکید کرد:استان اصفهان با ورود به صنعت ساخت تجهیزات پزشکی توانسته بسیاری از تجهیزات پزشکی که تا قبل از آن از کشور‌های خارجی مانند چین، المان و تایوان وارد بازار کشور می‌شد را بومی سازی کند.

زرگر ادامه داد: بومی سازی بسیاری از تجهیزات پزشکی به دست متخصصان استان اصفهان را می‌توان به بومی سازی دستگاه‌های راکتورها، دستگاه‌های الکتروانسفالوگرام، دستگاه الکتروکاردیو گرام، رترکتورگرافیگ و حوزه تجهیزات پزشکی هسته‌ای اشاره داشت.


رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یادآورشد:در حاضر اصلی ماموریت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در حوزه تجهیزات پزشکی تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی بسیاری از مراکز بهداشت و درمانی استان در مناطق مختلف است.

زرگر گفت:با توجه به افزایش تولید در صنعت ساخت تجهیزات پزشکی استان اصفهان هیچ کمبود دستگاه پزشکی در این حوزه وجود ندارد.

او ادامه داد:خوشبختانه با ایجاد برنامه ریزی‌های صحیح و دقیق توانستیم بسیاری از مشکلات حوزه ساخت تجهیزات پزشکی استان اصفهان که شامل رکود، کمبود مواد اولیه و تورم بود را کاهش دهیم تا راه بی اثر ساختن فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان محقق شود.

رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در خصوص سطح کیفیت تجهیزات تولیدی استان اصفهان تاکید کرد:خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش ۴۰ درصدی سطح کیفیت تجهیزات تولیدشده در واحد‌ها و شرکت‌های صنعتی استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هستیم به طوری که در حال حاضر بسیاری از این تجهیزات قابل رقابت با تجهیزات پزشکی کشور‌هایی مانند المان و ایتالیا است.

زرگر گفت:افزایش سطح کیفیت تجهیزات پزشکی تولیدی استان اصفهان باعث رشد سرمایه گذاری بر روی این صنعت شده به طوری که در تلاش هستیم تا برند سازی در این حوزه را گسترش دهیم.

او اضافه کرد:یکی از اقدامات موثر دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در حوزه تجهیزات پزشکی برطرف سازی مشکل غیر استاندارد بودن تجهیزات پزشکی در برخی مراکز درمانی و بهداشتی استان اصفهان در سال جاری است.

رئیس امور توسعه و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت:درحال حاضر شاهد رشد ۲۰ صادرات تجهیزات پزشکی استان اصفهان به کشور‌های خارجی هستیم و صادرات خارجی تجهیزات پزشکی استان اصفهان به کشور‌هایی همچون اروپای غربی، المان وایتالیا صورت می‌گیرد.

زرگر ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۵۰ شرکت بزرگ تولید تجهیزات پزشکی وجود دارد که در تلاش هستیم تا بتوانیم تعداد این شرکت هارا در سال آینده افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.