۳ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان از خسارت سیل گلستان پرداخت شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان از خسارت سیل در گلستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قدرت الله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طرح‌های مصوب شده در سفر نوبخت به گلستان بر اساس اسناد آمایشی و سند توسعه استان بوده که در قالب پروژه‌های محوری و محرک توسعه استان به آن‌ها پرداخته شده است.

او افزود: سفر نخست معاون رئیس جمهور به گلستان که سال ۹۵ انجام شد ۴۲۰ میلیارد تومان ره آورد داشت که ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

عابدی تصریح کرد: از مبلغ تخصیص داده شده بیش از ۴۵ درصد مربوط به پروژه‌های زیر بنایی و ۴۱ درصد مربوط به بخش تولیدی بوده و  همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی استان اختصاص داده شده است.

او با اشاره به سفر دوم نوبخت به گلستان که در دهه فجر انجام شد، گفت: در این سفر قرار شد ۳ هزار مسکن ویژه محرومان ساخته شود و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص داده شده است.

عابدی افزود: در این سفر بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برای زهکشی ۵۰ هزار هکتار مصوب شده، همچنین برای تکمیل سالن ورزشی ۶ هزار نفری در گرگان ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

او تصریح کرد: در حوزه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بحث سیل ۱۹۱ میلیارد تومان تخصیص داده شد، همچنین برای موزه دفاع مقدس ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

عابدی گفت: در بخش سیل گلستان برآورد انجام شده از سطح خسارات چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که تا دی ماه امسال سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
 
انتهای پیام / ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.