معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران خبر داد؛

برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در برج آزادی

اسمعیلی از برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در برج میلاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اسمعیلی معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران در نشست خبری هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور گفت: امسال برای دومین بار استان تهران میزبان هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان است.
 
وی افزود: ۲۲۰ گروه هنری در مجموعه ۹ زندان استان تهران وجود دارد که ۲۲۰۰ زندانی در این گروه‌ها مشغول به فعالیت هنری هستند.
 
اسمعیلی بیان کرد: بازگشت به جرم زندانیان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است، اما بازگشت به جرم زندانیانی که در گروه‌های هنری در داخل زندان فعالیت می‌کنند حدود ۲ درصد و در حد صفر است.
 
معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران بیان کرد: جشنواره امسال در سه بخش نمایشنامه خوانی، نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای در ۲۳ استان برگزار می‌شود.
 
اسمعیلی بیان کرد: امسال ۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده است که ۹ اثر در بخش صحنه‌ای، ۶ اثر در بخش خیابانی، و ۶ اثر در بخش نمایشنامه خوانی داوری می‌شود.
 
وی بیان کرد: داوران جشنواره امسال فرهاد آئیش، گلاب آدینه و فرهاد قائمیان هستند، همچنین استادانی از جمله علیرضا خمسه، همت و فرهانی در زندان‌ها حضور داشتند و نسبت به آموزش زندانیان کمک کردند.
 
معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران گفت: امسال جایزه ویژه شهید سلیمانی با مضمون ایثار با حضور خانواده شهید پورجعفری به آثار برگزیده اهدا می‌شود.
 
اسمعیلی بیان کرد: از طریق درآمد‌ها و اعطای کمک‌های مردمی به جشنواره امسال زندانیان حاضر در گروه‌های هنری آزاد خواهند شد و اگر کمک‌ها بیشتر باشد، به آزادی زندانیان کانون اصلاح و تربیت و زندان زنان اختصاص پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: در جشنواره امسال برای اولین بار در گروه نمایش خیابانی زندانیان زن اثر خود را به نمایش می‌گذارند.

اسمعیلی گفت: سال گذشته بلافاصله بعد از جشنواره ۵ زندانی از زندان آزاد شدند و زندانیان دیگر از تخفیف برخوردار شدند.

وی بیان کرد: بودجه فرهنگی زندان‌های استان تهران تقریبا صفر است.

گفتنی است، هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور ۴ تا ۷ اسفندماه در برج آزادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار