دوره مهارتی هرس درختان میوه در شهرستان مهاباد

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: دوره مهارتی هرس درختان میوه به مدت ۶ روز برای کشاورزان دراین شهرستان برگزارشد.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی، اطلاعات و استفاده از حداکثر توان بهره بردارن بویژه تربیت هرس کار ماهر و زبده برای افزایش ، بهبود تولید محصولات و بازدهی مطلوب درختان میوه، دوره آموزش هرس درختان میوه و پرورش و هرس مو برای ۳۴ نفر فراگیر و به مدت ۶ روز برگزار شد.

او با بیان اینکه حفظ عادت رشد طبیعی درختان وسهولت در انجام کار‌ها از دیگر اهداف هرس اصلاحی است افزود: در این دوره ۳۴ نفر از فراگیران آموزش دیدند و پس از آزمون این دوره نمره قبولی را کسب کردند.

سعیدیان اضافه کرد: این دوره به وسیله مرکز خدمات کشاورزی بخش غیردولتی گولان و تحت نظارت اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با حضور کارشناس مربوطه ترویج شهرستان مهاباد اجرا شد که مراجعان پس از قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه برای آن‌ها صادر خواهد شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: با توجه به اهمیت هرس و تربیت درختان میوه در افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات باغی و افزایش عمر اقتصادی باغات و همچنین مشکلات عدیده موجود در باغات به دلیل عدم آشنایی کافی افراد هرس کننده با اصول صحیح هرس وتربیت درختان از جمله توسعه آفات وبیماری‌ها (قارچی، باکتریایی وویروسی) و شکستگی گسترده درختان میوه، انتظار می‌رود که با تربیت این افراد و اشتغال به کار آن‌ها در باغات منطقه به تدریج شاهد اصلاح و بهبود وضعیت ، توسعه اشتغالزایی و افزایش صادرات محصولات باغی به کشور‌های همجوار و سایر استان‌های کشور باشیم.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.