دیده شدن رویش های انقلاب در بانوان لرستانی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: زنان لرستانی طی ۴۰ سال گذشته حضور موثری داشته اند و در گام دوم انقلاب نیز رویش های انقلاب اسلامی میان بانوان و دختران این استان قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: زنان لرستانی طی ۴۰ سال گذشته حضور موثری داشته اند و در گام دوم انقلاب نیز رویش های انقلاب اسلامی میان بانوان و دختران این استان قابل مشاهده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با بانوان دستگاه های اجرایی استان بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه های رشد فرهنگی و علمی بانوان ایجاد شد و اکنون خوشبختانه بانوان موفقیت های چشمگیری کسب کرده اند.

او با بیان اینکه نظام سلطه،۲۵۰ سال برای دین زدایی، اسلام زدایی و دگرگونی فرهنگ دینی مردم تلاش کرد اظهار داشت:در این برنامه ریزیها از بانوان بعنوان ابزار استفاده شد و در نظام شاهنشاهی تحصیل برای این قشر با حفظ حجاب، عفت و پایبندی به اخلاق، کار دشواری بود.

او  با بیان اینکه اکنون نیز در کشورهای اروپایی برخی به دلیل حفظ حجاب مجبور به ترک محل تحصیل و زندگی خود هستند، ادامه داد: در دگرگونی نظام سلطه برای بانوان برنامه مفصل دارند و فعالیت های هنری، علمی و پژوهشی در این تمهیدات قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشت:در این برنامه ریزی ها تحکیم خانواده، انسان سازی و امر تربیت هدف قرار گرفته و تلاش می شود که زن رفتار و زندگی مردانه داشته باشد.

او ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این نگاه و رویکرد را تغییر داد و در انقلاب اسلامی پرچم به دست مردان و زنان بصورت مشترک با حفظ حجاب و حیا و اخلاق اسلامی قرار دارد.

امام جمعه خرم آباد گفت: این اقدام جمهوری اسلامی و حضور زنان با حفظ عفت و حیا در عرصه های مختلف شگفت انگیز و دارای فضلیت است و مبنای دینی دارد که مرد و زن با هم در فعالیت های اجتماعی گام بر می دارند.

او  افزود: در این راستا هیات های اندیشه ورزی لرستان در زمینه های مختلف تشکیل شده و در این قالب تدابیری برای رشد و پیشرفت بانوان استان و رفع نگرانی ها و دغدغه های آنها در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در حرکت ۴۰ ساله انقلاب و گام دوم انقلاب باید چالش ها بررسی و ساختارهای مختلف شناسایی و مذاکره شوند.

او با بیان اینکه اکنون رویش های انقلاب در میان بانوان و دختران مشاهده می شود، اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی در زمینه های مختلف موفقیت هایی کسب کرده اند و موسساتی در راستای کارهای خیرراه اندازی شده که این نیمه های پر و اعجاز انگیز از رویش های انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی عنوان کرد: برنامه ریزی ۲۵۰ ساله نظام سلطه برای تخریب بانوان بیشترین ضربه را به جامعه زنان وارد کرد اما امام راحل تمام برنامه های آنها را برهم زد و اکنون مقام معظم رهبری استوار و محکم این مسیر را ادامه می دهد.

او  با بیان اینکه امام راحل پیام مقاومت و ایثار را برای جامعه ایران به ارمغان آورد ادامه داد: اکنون انقلاب ملت ایران هنوز ادامه دارد و امام با فداکاری و جانبازی شهدا، جانبازان و بصیرت بانوان، سربلندی و استقامت را در ایران اسلامی ماندگار کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.