آخرین تحولات سوریه؛

فرودگاه بین‌المللی حلب بازگشایی شد/ آزادسازی مناطقی در حومه شمالی و غربی حلب

در ادامه موفقیت‌های پی در پی ارتش سوریه، وزیر راه این کشور از بازگشایی فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داد.

فرودگاه بین‌المللی حلب بازگشایی شد/ آزادسازی مناطقی در حومه شمالی و غربی حلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «علی حمود» وزیر راه سوریه خبر بازگشایی فرودگاه بین‌المللی حلب را اعلام کرد.

وی گفت: فردا نخستین پرواز هوایی از دمشق به حلب انجام خواهد شد.

حمود اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای پرواز به قاهره و دمشق هم طی روز‌های آینده انجام می‌شود.

همچنین ارتش سوریه با آزادسازی ده‌ها روستا در حومه‌های شمالی و غربی حلب توانست کنترل مناطق راهبردی را در دست گیرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گفت‏: ارتش سوریه توانست منطقه ما بین حلب و شهر‌های نبّل و الزهرا را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند.  جاده بین‌المللی حلب-دمشق در این منطقه به مرز ترکیه می‌رسد. نیروهای ارتش سوریه اکنون در حال گشت زنی در اطراف این جاده هستند.

ارتش سوریه روستا‌های حریتان‏، حیان، بیانون، کفرحمرا ‏کوه‌های شیخ عقیل و ده‌ها روستای دیگر در حومه حلب را روز گذشته آزاد کرد‏، ‎مناطقی که گروه‌های مسلح در آنجا حضور داشتند و نیرو‌های ارتش سوریه طی عملیاتی در حومه شمالی و غربی حلب توانستند کنترل این مناطق را بدست گیرند.

از ابتدای عملیات مبارزه با تروریسم تاکنون ارتش سوریه توانسته است بیش از هزار و پانصد کیلومتر مربع از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کند. علاوه بر این طی این عملیات ارتش سوریه، ده‌ها روستا‏‏، شهر و منطقه مسکونی در ریف حلب آزاد شد. عملیات ارتش سوریه به سوی عمق حومه غربی حلب ادامه دارد؛ منطقه‌ای که همچنان به عنوان کانون و محل اصلی تجمع گروه‌های مسلح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
الحمدالله
آخرین اخبار