قاسم نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میانگین مشارکت در انتخابات در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: میانگین مشارکت در انتخابات در استان گیلان ۶۵ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

میانگین مشارکت در انتخابات در استان گیلان بالاتر از میانگین کشوری استمحمود قاسم نژاد، معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در گفت‌وگو با  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت این استان در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه انتخابات دارای یک روزشمار اجرایی است، ما از طرف وزارت کشور پس از دریافت این روزشمار از سوی وزارت کشور، در سطح استان و فرمانداری‌ها آمادگی‌های کامل را ایجاد کردیم؛ جلسات متعدد برای توجیه مجریان انتخابات برگزار شده است و در حال حاضر، در ۱۶ شهرستان استان گیلان ۱۱ حوزه مرکزی انتخابیه داریم.

او افزود: بالغ بر ۳۰ هزار نفر شامل نمایندگان فرماندار، اعضای شعب اخذ رای، محافظین صندوق‌ها و همچنین بازرسین هستند که فعالیت می‌کنند؛ علاوه بر این ۳۰ هزار نفر، افرادی که در ستاد‌ها هستند، افرادی که به عنوان ناظر و کسانی که به عنوان نمایندگان شورای نگهبان فعالیت می‌کنند ۱۵ هزار نفر هستند که جمعا ۴۵ هزار نفر به برگزاری انتخابات در استان گیلان کمک می‌کنند.
قاسم نژاد ادامه داد: ۲ هزار و ۵۵۹ شعبه در سراسر استان گیلان پیش بینی کردیم که ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت هستند و ۳۴۵ شعبه سیار هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان گیلان افزود: ۱۴۵ شعبه برای مناطق صعب العبور که گرفتار برف هستند و رفت و آمد در آن‌ها سخت است، در نظر گرفته شده است.

او در خصوص آمار نفرات شرکت کننده در انتخابات گفت: تعداد ۱ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۴ نفر هستند که تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رای اولی هستند که از این میان ۴۶ هزار و ۶۶۲ نفر آقا و ۴۴ هزار و ۸۳۶ نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان عنوان کرد: در استان گیلان ۱۹۷ نفر نامزد انتخاباتی وجود دارد که برای ۱۹ کرسی مجلس به رقابت می‌پردازند.

او ادامه داد: هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارتی و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی از روز‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول رصد تخلفات احتمالی هستند.

قاسم نژاد تصریح کرد: آمار مشارکت در استان گیلان همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده است، در انتخابات مجلس دهم در حالی که میانگین مشارکت در کشور ۶۱ درصد بوده، ما شاهد ۶۵ درصد مشارکت در استان گیلان بودیم.

او در ادامه گفت: با استفاده از سیاست‌هایی که در استان گیلان اتخاذ کردیم، بیش از ۲۵۰ مورد جلسه با رای اولی ها، اقشار مختلف، هنرمندان، اصحاب رسانه، گروه‌های مرجع مانند دانشگاهیان و علماء برگزار کردیم تا بتوانیم با تبیین نقش مجلس در میان مردم، درصد آراء مردمی را بالاتر ببریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان گیلان درباره برگزاری جلسات با نامزد‌ها یا نمایندگان آن‌ها گفت: ما در سطح استان جلساتی را با نامزد‌های انتخاباتی و نمایندگان آن‌ها داشتیم؛ در شهرستان‌های استان گیلان، فرمانداران جلساتی را با نامزد‌های انتخاباتی که الان در حال رقابت هستند برگزار کردند و مسائل و مشکلات و موارد مرتبط با انتخابات و تبلیغات را به آن‌ها گوشزد کردند؛ جلساتی هم با حضور هیئت‌های اجرایی انجام شده و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است و همگی برای برگزاری پرشور انتخابات آماده هستند.

او درباره جابجایی نامزد‌های انتخاباتی در میان حوزه‌های انتخاباتی گفت: نامزد‌هایی را داشتیم که از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه تالش و رودبار انتقال پیدا کرده اند؛ یک مورد هم انتقال از حوزه انتخابیه رودبار به حوزه انتخابیه دامغان داشتیم.
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در پایان عنوان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با تبیین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور حداکثری پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار