وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

آخرین تصمیمات درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی/ارسال جعبه سیاه به کشور ثالث در صورت لزوم

اسلامی گفت: اگر ایران نتواند بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را انجام دهد احتمالا آن را به کشور ثالث ارسال می‌کند.

آخرین تصمیمات درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمایی اوکراینی/ارسال جعبه سیاه به کشور ثالث در صورت لزومبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت ما در حوزه وزارت راه و شهرسازی حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری دریایی است گفت: با این هدف باید مسافرت‌های دریایی در شمال و جنوب کشور افزایش یابد تا میزان سفر‌های دریایی به کشور‌های خارجی کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه باید سفر‌های دریایی به ویژه در شمال و جنوب کشور در دستور کار قرار بگیرد افزود: در حال حاضر نوسازی کشتی‌های دریایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا یک نظام تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه را ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازمان بنادر هم باید از قایق‌ها و شناور‌ها در این حوزه حمایت کند و از وجوه اداره شده در این بخش جهت سرمایه‌گذاری و نوسازی استفاده کند.

او به افزایش تولید سوخت در این حوزه هم اشاره کرد و گفت: ما سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی از سوخت کم سولفور را تامین کنیم و در سال آینده هم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم میزان تولید سوخت کم سولفور را افزایش خواهیم داد تا برای کشتی‌ها مشکلی ایحاد نشود.

وزیر راه وشهرسازی درباره راه آهن چابهار هم گفت: هزینه  ساخت راه آهن چابهار زاهدان را از طریق صندوق توسعه ملی دریافت می کنیم و تا پایان بهمن ماه اولین قسط از آن را دریافت خواهیم کرد.

اسلامی افزود: طبق قراردادی که منعقد شده تا سال ۱۴۰۰ ساخت این راه‌آهن را به اتمام خواهیم رساند.

او با اشاره به اینکه پیشرفت ساخت به ۴۰ درصد رسیده است  تصریح کرد: تا ابتدای سال پیشرفت فیزیکی این راه‌آهن ۳۴ درصد بوده که هم اکنون پیشرفت آن به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت افزود: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه قراردادی با ذوب‌آهن برای خرید تراورس امضا کرده است و برای اتمام هر چه سریعتر طرح سه شیفت کار می‌کنیم.

اسلامی درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراین هم گفت: ما در فرآیند تحقیقات و بررسی هستیم. جعبه سیاه تنها یک المان از این تحقیقات و فرایند‌ها است و با تیم اوکراینی بررسی‌ها را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک جدیدی از هواپیما را تحویل ما دادند و با توجه به شواهد و مدارک روی زمین تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد افزود: اگر نتوانیم در ایران جعبه سیاه را بازخوانی کنیم حتماً آن را با هماهنگی اوکراینی‌ها  به یک کشور ثالث ارسال می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: هر کشوری که قوانین ما را در این زمینه رعایت کنند جعبه سیاه به آنجا فرستاده خواهد شد.

او تصریح کرد: جعبه سیاه چیز پیچیده‌ای نیست، اما به دلیل آنکه نرم افزار بازخوانی سی وی آر را اختیار را نداریم بنابراین در صورتی سازمان هواپیمایی کشوری نتواند امکانات لازم در این زمینه را تهیه کند آن را به یک کشور ثالث ارسال خواهیم کرد.

اسلامی افزود: ایران هیچ حساسیتی بر روی جعبه سیاه ندارد و این موضوع در کمیته بررسی سوانح هوایی بین ایران و اوکراین در حال بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ایران که رسما اعلام کرد اون هواپیما رو زده دیگه توی اون جعبه سیاه چه چیز دیگه ای میخواد باشه مگه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
اگر اطلاعات داخل جعبه سیاه اهمیت ندارد ..چرا طرف مقابل حاضر نیست جعبه سیاه هواپیما در ایران بازخوانی بشه؟؟؟چرا این دولت همیشه کوتاه میاد؟؟؟اگر بعد از انتقال جعبه سیاه به کشور ثالث قوانین شما رو مثل برجام پاره کردند ..مسولیتش رو قبول می کنید؟؟؟؟یا بازهم خواهید گفت ..ما نمی دانستیم؟؟؟؟
France
Musa
۰۵:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
جایگزین گاز ایران برای محصولات غذایی پاکستان . جایگزینی محصولات غذایی پاکستان در عراق به جای نفت . برای توسعه اقتصاد ایران به سرعت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
از ایران هم برن اونجا (کشور ثالث که میگین)مستقیم ببینن که یهو از طرف آمریکا باج نگیرن دروغ بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
در هر صورت حقیقت باید اشکار شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
بدین به روسیه قبل اعتماد تر است از غربیها
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۳:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
چرا اوکراین نرم افزارشو نداره؟ هواپیما که مال اوناست. اگه اتفاق برای اونا افتاده بود چی؟ بازهم نر افزار نداشتند؟

حالا توی جعبه سیاه معلوم نیست چی هست که کسی صداش درنمیاد... اگه مطمئن بودند که به ضرر ایرانه، همه یه نسخه از نرمافزار رو میفرستادند برای تمام مردم ایران. اصلا خود بخود روی گوشی مردم نصب میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
اگر جعبه سیاه به کشور ثالث فرستاده شود نتیجه دقیق به ما داده نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۲۲:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
چون جعبه سیاه رو داریم آمریکا هیچ غلطی نمیکنه وگرنه همه رو بسیج میکرد که روی افکار عمومی تاثیر بذارن. براشون کاری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
اه چرا حساسیت نداریم !!!مهمه دیگه !! اصلا چی براتون مهمه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
فرستادن جعبه سیاه به کشور ثالث یک خیانت امنیتی نظامی است و مستحق دادگاه نظامی و اشد مجازات
United States of America
hadi
۲۲:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
اگر جعبه سیاه به دولت ثالثس تحویل داده بشه یک داستان جدید به راه میندازن و یک بدبختی دیگه به وجود میاد ، خروج جعبه سیاه از ایران یعنی خیانت ، جعبه سیاه یا باید در ایران باز بشه و خوانده بشه یا اینکه اصلا باز نشه . در هر دولت ثالثی که این کار انجام بشه به ضرر ایران خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
ازون طرف میگن ما جعبه سیاه رو به هیچ جا نمیفرستیم حالا میگن میفرستیم این روزا تو دولت چه خبره ؟؟؟
آخرین اخبار