پیشرفت دانشگاه‌های علوم پزشکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز به تشریح توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ورشد علمی پس ار پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سال‌های اول پیروزی انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی، پاکستانی و بعضا بنگلادشی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور بودیم.

او افزود: به برکت انقلاب اسلامی و همت اساتید دانشگاه ها، فارغ التحصیلان بسیاری در حوزه‌های مختلف پزشکی تربیت شد.

ابول نژادیان بیان داشت: دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا، جز ۴ دانشگاهی است که بخاطر سابقه و پیشینه پر افتخار، در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که مهمترین سرمایه دانشگاه اعضا هیئت علمی و کارکنان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: دوران شکوهمند ۴۱ ساله انقلاب اسلامی توانسته است سن امید به زندگی را بیش از ۲۰ سال افزایش دهد بطوری که قبل از انقلاب، سن امید به زندگی در مردان و زنان حدود ۵۲ و ۵۴ سال بود در حالیکه این اعداد در ابتدای سال ۹۸، به ۷۲ سال برای مردان و ۷۶ سال برای زنان افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران جز کشور‌های پیشرو و برتر در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر است ادامه داد: در ابتدای انقلاب اکثر مرگ و میر‌ها به دلیل بیماری‌های واگیر دار بود که باهمت متخصصان و کارشناسان، این بیماری‌ها کنترل شدند و هم اکنون سیمای بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا کرده است.

بررسی بیماری های غیرواگیر

او گفت: ۷۵ درصد علل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری‌های تنفسی و دیابت هستند که بسیاری از این مرگ‌ها با رعایت اصول خودمراقبتی و پرهیز از مصرف زیاد نمک، شکر؛ چربی و... قابل پیشگیری هستند.

ابول نژادیان اظهار داشت: از خانواده بزرگ جندی شاپور انتظار میرود تا در پویش "هر خانه یک پایگاه سلامت" مشارکت فعال داشته باشند و بتوانیم با کمک همدیگر، از بسیاری از معضلات حوزه سلامت رهایی پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله در آینده شاهد روز‌های پر رونق‌تر و کسب موفقیت‌های بیشتر از سوی فرزندان این مرز و بوم برای ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.