رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: با اجرای صدور جواز تاسیس و بهره برداری از رمز ارز، زمینه نهادینه و قانونمند شدن فراهم می‌شود.

جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قانونمند کردن فعالیت‌های استخراج رمز ارز‌های دیجیتالی با تدوین دستورالعمل صدور جواز تاسیس و بهره برداری برای استخراج رمز ارز زمینه نهادینه و قانونمند شدن این فعالیت را فراهم کرد.

او شرایط صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز برای متقاضیان را استقرار واحد استخراج کننده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را، داشتن توان برق مصرفی بالای ۲۵۰ کیلووات و تامین زیرساخت‌های لازم و تجهیزات پس از اخذ مجوز از مبادی مرتبط با تعرفه‌های گمرکی اعلام کرد.

جهین با اشاره به اینکه اولین مجوزرمز ارز در سطح کشور در دی ماه سال جاری به وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی صادر شده است، اضافه کرد: به همین منظور دوره آموزشی استخراج رمز ارز‌های دیجیتالی برای روسای ادارات شهرستان‌های تابعه جنوب استان و کارشناسان به منظور ارتقای سطح کیفی مهارت‌های شغلی و دانش افزایی کارکنان سازمان در رابطه با مقوله جدید الورود استخراج رمز ارز‌های دیجیتالی به عرصه اقتصاد جهانی و به تبع آن نظام اقتصادی کشور با برنامه ریزی صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد مهمترین نیاز امروز حوزه کاری دانش افزایی و ارتقاء سطح معلومات کارشناسان مربوطه دانست و بیان کرد: واحد آموزش سازمان درصدد است برای ارتقاء دانش روسا، مسئولان و کارشناسان دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار کند.

او اظهار داشت: این دوره آموزشی با تدریس یکی از کارشناس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در زمینه استخراج رمز ارز‌های دیجیتالی برگزارشد و در پایان دوره برای شرکت کنندگان و قبول شدگان در آزمون پایانی گواهینامه آموزشی مرتبط صادر خواهد شد.

او تصریح کرد:با توجه به اهمیت رمز ارز‌های دیجیتالی در دنیا و سوق فضای کسب و کار در فضای مجازی به سمت آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای قانونمند شدن این فعالیت را فراهم کرده است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.