خرید بیش از ۳۳۰۰ تن مرغ منجمد مازاد بر تولید در فارس

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰۰ تن مرغ مازاد برتولید مرغداران در استان فارس خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام رحمانی با بیان اینکه طرح خرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در این استان ادامه دارد، افزود: بهای گوشت مرغ تحویلی یا به صورت تهاتر با نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و یا به صورت نقد پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود ۷۰ تن مرغ مازاد بر تولید توسط این اداره کل در این استان خریداری می‌شود.

رحمانی بیان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ تحویل در سردخانه دوازده هزار و ۷۰۰ تومان و خط دو، سیزده هزار تومان می‌باشد.

او گفت: مرغ منجمد استحصالی در روش خط یک بصورت سنتی و دستی پاکسازی و بخش‌هایی از جمله جگر و سنگدان جداسازی می‌شود و در خط دو پاکسازی گوشت مرغ به روش مکانیزه انجام می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وضعیت تولید، خرید سال جاری طی دو مرحله در استان صورت پذیرفته است، در مرحله اول از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه به میزان ۱۳۰۰ تن و مرحله دوم از اواخر مهرماه آغاز شده و در روز‌های اخیر با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده در حال انجام است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس اضافه کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ به منظور فروش مرغ مازاد خود می‌توانند برای انعقاد قرارداد مستقیما و یا از طریق اتحادیه ها، تعاونی‌ها و یا زنجیره‌های تولید مرغ به این اداره کل مراجعه کنند.

او تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت الگوی مصرف، تولیدکنندگان لازم است فرآیند تولیدشان را به گونه‌ای مدیریت کنند که بتوانند گوشت مرغ منجمد در اوزان ۱۲۰۰گرم تا ۲۰۰۰گرم تحویل دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار