لابی‌های ثانیه‌ای در انتخابات فدراسیون فوتبال/ وقتی دو دو تا هشت تا شد

انتخابات فدراسیون فوتبال ۲۵ اسفند ماه برگزار می‌شود و یکشنبه (۲۷ بهمن) آخرین مهلت برای تحویل فرم‌های تایید نامزد‌های این فدراسیون بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانون هر نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید ۱۰ فرم تایید اعضای مجمع را تا پایان وقت اداری موعد ذکر شده (یکشنبه ۲۷ بهمن ماه) تحویل دبیر خانه فدراسیون فوتبال بدهد.

با نگاهی به روند ثبت نام نامزد‌های ریاست می‌توان پی به موضوعات جالبی برد.

مطالب زیر با استناد به اظهارات منابع آگاه است و هنوز سند رسمی در این باره منتشر نشده است.

۱- حیدر بهاروند: سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال با ۱۰ فرم تایید آماده برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود، اما سازمان بازرسی تمامی معادلات او را برهم زد، اما ۱۰ برگ تایید در اختیار او بود.

۲-محمد حسین قریب: گزینه اصلی وزارت وزرش و جوانان با توجه به شایعاتی مبنی بر فشار وزارتی به اعضای مجمع بالاترین آمار تایید ابتدایی اعضاء را در اختیار داشت که گفته می‌شود حدود ۱۵ تا ۱۸ فرم بوده است. البته در آن برگه مخدوش هم وجود داشته است.

۳-هدایت ممبینی: او در هفته‌های اخیر ارتباط بسیار نزدیکی با یکی از معاونان وزارت ورزش و جوانان داشت و به نظر می‌رسد در نهایت هم به سود گزینه اصلی وزارتی کنار برود. او هم با ترفند‌های خاصی مانند دعوت از حدود ۱۳۰ داور، برای کلاس توجیهی نیم فصل که در کمیته داوران برگزار کرد، حدود ۱۰ برگه تایید دریافت کرد. البته شنیده می‌شود در برگه‌های او ۲ تا ۳ برگه مخدوش دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید: چه نفراتی از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال محروم شدند؟


۴- مهدی محمد نبی: گزینه‌ای منتسب به دوستی بسیار نزدیک با مهدی تاج که ارتباط نزدیکی با باشگاه‌های تهرانی و پر طرفدار دارد نیز از گزینه‌هایی بود که ۱۰ رای برای حضور در انتخابات به نام خود ثبت کرد.

۵-عباس صوفی: شهردار همدان و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال نیز از افرادی بود که توانست با ارتباط‌های درون فدراسیونی به حد نصاب ۱۰ تایید برسد.

۶- حبیب کاشانی: مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و شورای شهر تهران گزینه‌ای  است که از ۳ جهت حمایت می‌شود. اول از سوی مهدی تاج. پس از آن وزارت ورزش هم نیم نگاهی پس از قریب به کاشانی دارد و منتظر رقم خوردن اتفاقات بعدی است. از سوی دیگر برخی نهاد‌های غیر ورزشی هم او را بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال می‌دانند. مشکل اصلی او تایید ۱۰ نفر از اعضای مجمع بود که با اتفاقاتی که سازمان بازرسی در مورد بازنشسته‌ها رقم زد با تفاهم با یک نامزد از رده خارج، این معضل حل شده و او منعی برای حضور در انتخابات ندارد.

محمدرضا کلایی (شهردار مشهد)، رضا جلالی (مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران) و امیر مسعود هراتیان (رئیس هیئت فوتبال اصفهان) سه نامزدی هستند که نتوانستند ۱۰ رای لازم را برای رسیدن به مرحله بررسی صلاحیت‌ها کسب کنند، اما به ترتیب یک، پنج و چهار (سه رای مخدوش) در اختیار داشتند.

طبق اعلام برخی منابع مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) همراه با معاون خود فرم‌های معرفی نفرات مدنظر خود را سفید امضاء تحویل دبیرخانه فدراسیون داده اند و برگه ۲ باشگاه تراکتور و ماشین سازی تبریز به همراه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی هم که در اختیار محمدرضا زنوزی بوده خالی مانده است.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم تعداد این فرم‌ها به حدود ۸۰ تا ۸۳ فرم می‌رسد در حالی که مجمع فدراسیون ۷۵ عضو دارد.


بیشتر بخوانید: مهدی: اطلاعی از نامه جدید فیفا درباره حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها ندارم


شنیده می‌شود در آخرین روز تحویل معرفی نامه‌ها با توجه به نامه‌ای که سازمان بازرسی کل کشور برای حراست وزرات ورزش و فدراسیون فوتبال ارسال کرده و در  آن قید شده که بازنشستگان نمی‌توانند برای پست ریاست و نایب رئیس اول تا سوم در انتخابات آتی شرکت کنند، در نهایت اتفاق عجیبی رخ داده و تائیدیه‌ها یکی از نامزد‌ها (حیدر بهاروند) به ۲ نامزد دیگر رسیده تا آن‌ها بتوانند در انتخابات شرکت کنند. نکته مهم این است که اگر فرم‌های در اختیار بهاروند تا پیش از اتمام مهلت ارائه معرفی نامه‌ها پر شده باشد دیگر نمی‌توان آن‌ها را مخدوش کرد و در اختیار نامزد دیگری قرار داد، اما اگر این فرم‌ها به شکل سفید امضاء در اختیار دبیرخانه قرار گرفته باشد امکان دارد نام یک نامزد دیگر در آن درج شده باشد.

به هر حال بهتر است هیئت سه نفره رسیدگی به صلاحیت نامزد‌ها شامل ابراهیم شکوری (سرپرست دبیرکلی فدراسیون)، صفی الله فغانپور (مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون) و جعفر سمیعی (مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان) هرچه سریع‌تر درباره ابهام‌های موجود شفاف سازی کرده و اصولا ساز و کار ارائه معرفی نامه‌ها در روز پایانی و همچنین محرومیت بازنشستگان از حضور در انتخابات را به شکل دقیق توضیح بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
لیست نمایندگانی که به طرح شفافیت قول تصویب و رای دادن در موسسه مصاف هست برین اسامی رو ببینید و رای بدید به خوبشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
فوتبال هم آلوده است حتی بازبکنان را هم آلوده می کنند ، بازیکن شدن و چون مسی شدن زمانی اتفاق می افتد که کسی که واقعا عشق به فوتبال دارد در یک فضای رقابتی خوب بالا بیاید نه اینکه کسانی بالا بکشند که توان بالا رفتن از درون لابی ها و ... داساه باشه که اینهم عین نامردیه ، باید خون مردی در رگ بازیکن باشه تا تمام عشقش را در زمین بازی نشون بده..‌
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
انشاالله به زودی زود، قوه قضاییه به ورزش و لابی گری ورود کند و دست همه خائنین را قطع کند، مردیم از بس شنیدیم که خوردند، دزدیدند، بردند قرار دادهای بی سرو ته بستند
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۱:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
انشاالله به زودی زود، قوه قضاییه به ورزش و لابی گری ورود کند و دست همه خائنین را قطع کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
خبرنگاران جوان شما رسانه ها می تونید فوتبال ایران نجات بدید نشر بدید با مقامات مصاحبه کنید چرا افراد تحصیل کرده ای مثل علی دایی که خودش فوتبالی هست نباشه این چه قانون این خدا تنها شادیمون یه فوتبال اونم تا چند سال دیگه از بین میره بنظرم افراد نفوذی این کار کردن جدی بگیرید کاش اقای رئیسی دست این هارو از فوتبال قطع کنه
آخرین اخبار