معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۰۰ نفر از نوعروسان و فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت امسال زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه مراسم اعطای جهیزیه با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از نوعروسان تحت حمایت در سال‌جاری زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در اعطای کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به فرزندان ذکور خانوار تحت حمایت، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان است.

او با اعلام اینکه بیش از یک میلیارد تومان در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، بیان کرد: تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان تحت حمایت، همت و همیاری همه‌جانبه نیکوکاران اردبیلی را می‌طلبد تا آن‌ها دغدغه‌ای برای شروع زندگی مشترک خود نداشته باشند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در کنار حمایت‌های کمیته امداد، خیران اردبیلی نیز در قالب طرح «کوثر» به تأمین لوازم اساسی نوعروسان تحت حمایت کمک می‌کنند، افزود: کمک‌های نیکوکاران برای تهیه وسایل ضروری نوعروسان تحت حمایت نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته که توانستیم بخشی از مشکلات مددجویان را برطرف کنیم.

حسین نژاد با اشاره به اینکه «طرح کوثر» به منظور تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود که خیران با مشارکت هر چه بیشتر در این طرح می‌توانند یاریگر این نهاد در دستگیری از مددجویان باشند، گفت: بسیاری از نوعروسان نیازمند با تکمیل چند قلم از وسایل ضروری زندگی، می‌توانند راهی خانه بخت شوند که امید است نیکوکاران همچون سنوات گذشته یاری‌رسان آن‌ها باشند.

او با بیان اینکه با حمایت‌های هر چه بیشتر خیران می‌توانیم نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت کمیته امداد را برطرف کنیم، افزود: فراهم کردن زمینه‌های ازدواج مددجویان جوان، یکی از راهکار‌های توانمندسازی کمیته امداد است که همچنان نیازمند یاری نیکوکاران هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به همکاری بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) و موسسات خیریه استان اردبیل در کمک به تأمین و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، گفت: در قالب همکاری‌های تنگاتنگ، به دنبال رفع مشکلات اساسی نوعروسان به خصوص در مناطق محروم هستیم تا هیچ‌یک از دختران در آستانه ازدواج دغدغه‌ای برای آغاز زندگی مشترک خود نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.