عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پروژه شهید احمدی روشن وارد فاز مطالعاتی شناسایی ملکول های سرطانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دستجردی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: طرح  شناسایی ملکول های سرطان پستان  کشنده ترین سرطان دربین زنان  توسط نخبگان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وارد فاز مطالعاتی و تحیقاتی شد.

او افزود:  در این طرح بررسی هایی در سطح ملکول های سرطانی انجام می شود  و به دنبال این موضوع هستیم که در تومور سرطانی چه تغییراتی در سطح مولکولی ایجاد می شود و باعث رفتار تهاجمی سلول ها می شود.

دستجردی گفت: با تحلیل دقیقی که از تغییرات مولکولی ارائه  داده می شود مسیر های بیولوژیکی تغییریافته در سول را شناسایی می شود و این خود زمینه ای برای شناسایی مولکول های دارویی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در این پروژه نیاز به دانش کامپیوتر هم است گفت: این طرح، نوعی پروژه ی بین رشته ای است و برای شناسایی مولکول و به پایان رساندن این طرح نیاز به تامل بین دانشجویان سه رشته ی دانشگاهی مختلف است.

دستجردی اظهار کرد : فاز اول این پروژه تحلیلی است و نه ماه به طول می‌انجامد. تاکنون سوالات پژوهشی تبیین شده است و تعدادی دانشجوی نخبه که برای این طرح انتخاب شده اند در حال مطالعه بر روی پروژه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستاوردهای عملیاتی این پروژه  شامل شناسایی رفتار تهاجمی مولکول های سرطانی و همچنین شناسایی این مولکول قابلیت های درمانی  دارد و میتواند پیشنهادی  برای شرکت های داروسازی باشد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.