رستوران‌های اردبیل بر اساس عرضه غذا‌های سنتی ارزیابی می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: رستوران‌ها و مراکز گردشگری این استان بر اساس عرضه غذا‌های سنتی این استان ارزیابی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در حاشیه مسابقه غذاهای سنتی که در قالب سلسله جشنواره های زمستان بیدار برگزار شد، گفت: لازم است تنوع غذایی مراکز گردشگری استان اردبیل جهت ارایه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران افزایش یابد.

او با اشاره به تنوع غذایی بالای اردبیل با توجه به اقلیم متنوع استان از شمال تا جنوب، افزود: این تنوع غذایی پتانسیل بسیار خوبی در ایجاد رضایتمندی بین گردشگران و مسافران و جاذبه‌ای تاثیرگذار در جذب گردشگر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با میراث فرهنگی استان گیلان برای برگزاری جشنواره  «شکم_گردی» در دو استان، گفت: برگزاری جشنواره‌های مشترک می‌تواند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری غذای دو استان در سطح ملی و بین المللی موثر باشد.

فلاحی با اشاره به اهمیت توجه رستوران‌های بین راهی به این موضوع، افزود: رستوران‌ها و مراکز گردشگری که تنوع غذایی و سرو غذاهای سنتی را در دستور کار خود قرار دهند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

او با اشاره به برگزاری مسابقه غذاهای سنتی، گفت: هدف اصلی این جشنواره‌ها معرفی غذاهای سنتی استان اردبیل برای پخت و سرو در رستوران‌ها و مراکز گردشگری است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار