اولین دوره مسابقات موشک‌های کاغذی در سمنان برگزار شد

اولین دوره مسابقات موشک‌های کاغذی ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان‌های سمنان در دو بخش پسران و دختران در سمنان برگزار شد.

مهسا صداقت رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گفت: اولین دوره مسابقات موشک‌های کاغذی در سمنان با همکاری دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش در راستای هدف آشنایی دانش آموزان با پژوهش و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهندسی برگزار شد.

او افزود: این اولین دوره مسابقات موشک‌های کاغذی از سری رویداد‌های دانش آموزی است که قرار است با همکاری دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش انجام شود.

صداقت تصریح کرد: در مرحل اولین این مسابقات در مدارس شهرستان سمنان برگزار شد و برترین‌ها به مرحله نهایی که دیروز در بخش پسران و امروز در بخش دختران بود راه یافتند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان افزود: در این مسابقات ۳۰ تیم از مدارس شهرستان سمنان شرکت کرده اند که مسابقات در دو بخش برگزار می‌شود که در بخش اول مسافتی که موشک‌ها طی می‌کنند اندازه گیری می‌شود و در بخش دوم طول پرواز موشک‌ها اندازه گیری می‌شوند و در پایان در هر دو بخش تیم‌های اول تا سوم تقدیر می‌شوند.

او افزود: ما به دنبال ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با فرایند پژوهش هستیم.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار