دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا؛

آتلانتا - والنسیا؛ رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال تاتنهام و لایپزیش در آلمان

رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا امشب شاهد برگزاری ۲ دیدار است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا امشب با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود و تیم‌های مختلف به مصاف یکدیگر می‌روند. رقابت‌های امشب به نوعی یکی از جالب‌ترین مصاف های دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا است، زیرا چهار تیمی که قرار است دو به دو به مصاف یکدیگر بروند، هر کدام برای رسیدن به این مرحله شرایط خاصی را سپری کردند.

رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال دیگر تاتنهامی‌ها و آلمان‌ها

آتلانتا - والنسیا / رویارویی خوش شانس‌ها در ایتالیا

تیم‌های فوتبال آتلانتا و والنسیا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند این دیدار به نوعی مصاف خوش‌شانس‌های مرحله نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود، تیم فوتبال آتلانتا ایتالیا برای رسیدن به مرحله حذفی یکی دیگر از خاص‌ترین و عجیب‌ترین راه‌ها را طی کرد و با خوش‌شانسی تمام به این مرحله رسید.

نماینده ایتالیا شروع بدی در لیگ قهرمانان اروپا داشت و در نخستین دیدارش با ۴ گل، مغلوب دینامو زاگرب شد آن‌ها در گام دوم هم ۲-۱ به شاختار باختند و در سومین دیدارشان با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل منچسترسیتی شکست خوردند تا بسیاری از فوتبال دوستان این تیم را حذف شده زود هنگام این رقابت‌ها بدانند. البته شرایط جدول در گروه آتلانتایی‌ها به گونه‌ای بود که آن‌ها با وجود این سه شکست پرگل و پیاپی همچنان بخت صعود به دور حذفی را داشتند، آن‌ها دور برگشت را بهتر آغاز کردند و در اولین دیدار که به میزبانی خودشان برگزار شد مقابل منچسترسیتی به تساوی ۱-۱ رسیدند تا نخستین امتیازشان را در این رقابت‌ها را کسب کنند، آن‌ها در ادامه تیم‌های فوتبال دینامو زاگرب و شاختار دونتسک که اوکراین را با نتایج ۲ - ۰ و ۳ - ۰ شکست دادند تا ۷ امتیازی شوند و با توجه به توقف شاختار در دیدار آخر دور گروهی با ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه‌شان به مرحله بعدی رسیدند.

رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال دیگر تاتنهامی‌ها و آلمان‌ها

تیم فوتبال والنسیا هم اگرچه به عنوان تیم صدرنشین به دور حذفی این رقابت‌ها رسید، اما تا آخرین لحظه ممکن بود جواز حضور در دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را پیدا نکند، آن‌ها در گروهی قرار داشتند که تیم‌هایی همانند آژاکس، چلسی و لیل در آن حضور داشتند و رقابت نزدیک و پایاپایی میان نمایندگان هلند، انگلستان و اسپانیا برای صعود از این گروه قرار داشت؛ در مجموع شرایط برای والنسیا به گونه‌ای پیش رفت که آن‌ها در هفته پایانی با پیروزی که به دست آوردند، ۱۱ امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به چلسی به عنوان تیم صدرنشین به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسیدند. تیم‌های فوتبال چلسی و آژاکس هم به ترتیب با ۱۱ و ۱۰ امتیاز در جایگاه دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند تا والنسیای خوش‌شانس با عنوان صدرنشینی با قرعه آسان‌تری در دور حذفی روبه‌رو شود.

رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال دیگر تاتنهامی‌ها و آلمان‌ها

آمار

  • تیم فوتبال والنسیا در دور گروهی آمار ۹ گل زده و ۷ گل خورده را ثبت کرده، این در حالی است که آتلانتا ۸ گل زده و ۱۲ گل دریافت کرده است که این نشان از ضعف تیم ایتالیایی در خط دفاع را دارد.
  • تیم فوتبال آتلانتا در پنج دیدار گذشته‌اش به آمار ۳ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت دست یافته و والنسیا هم آمار ۲ تساوی، ۲ باخت و تنها ۱ برد داشته است.
  • سوتالو تنها مصدوم آتلانتا است و در طرف مقابل، اما والنسیا وضعیت متفاوتی دارد و بازیکنانی، چون پائولیستا، پسینی، گری، کاکولین، سیلیسن، والجو و مورنو را در اختیار ندارد.
  • دو تیم در چند وقتی که گذشته تنها یک مصاف با یکدیگر داشتند که آن هم در بازی دوستانه بود که آتلانتا با حساب ۲ بر ۱ به پیروزی رسید.

تاتنهام - لایپزیش / اولین محک اروپایی مورینیو با سفید‌های لندن

دومین دیدار امشب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مصاف تیم‌های تاتنهام و لایپزیش خواهد بود که به میزبانی شاگردان مورینیو و در شهر لندن برگزار خواهد شد، مصاف با یک تیم آلمانی شاید خاطره خوشی را برای نماینده انگلستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ اروپا همراه نداشته باشد، تاتنهام که فصل پرحاشیه و البته پر از ماجرا را پشت سر گذاشته، دوباره باید در این رقابت‌ها با یک تیم آلمانی مصاف کند.

سفید‌های لندن فصل را با هدایت کوچکی نو آغاز کردند، اما نتایج بدی که در رقابت‌های لیگ جزیره و همچنین لیگ قهرمانان به دست آوردند باعث شد تا مدیران این تیم را مجاب کنند که دست به تغییر بزنند و پوچتینو را که با این تیم سال گذشته به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود را تغییر دهند و هدایت آن را به مورینیو باسابقه بسپارند.

رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال دیگر تاتنهامی‌ها و آلمان‌ها

تیم فوتبال تاتنهام در این رقابت‌ها و در دور گروهی با تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ، المپیاکوس و ستاره سرخ بلگراد هم‌گروه بود، آن‌ها شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشتند و در اولین گام خود، برابر نماینده یونان به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند؛ دومین بازی آن ها، اما به یک دیدار تلخ تاریخی بدل شد و تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد در لندن این تیم را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست دهد. این شکست برای پوچتینو بسیار سنگین تمام شد و در ادامه راه یکی از دلایلی بود که باعث شد سرمربی تاتنهام را از هدایت سفید‌های لندن برکنار کنند.

سفیدپوشان لندنی در سومین بازی خوش درخشیدند و با ۵ گل ستاره سرخ بلگراد را بدرقه کردند، آن‌ها در دیدار برگشت هم تیم‌های المپیاکوس و ستاره سرخ بلگراد را شکست دادند، اما در دیدار آخر باز هم مغلوب بایرن مونیخ شدند تا با عنوان دومی گروهشان به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برسند. شاگردان مورینیو این روزها، اما شرایط به نسبت بهتری دارند و نتایج نسبتا خوبی هم در رقابت‌های لیگ فوتبال جزیره کسب کردند و جایگاهشان را ارتقا دادند.

رویارویی خوش شانس‌های گروهی در ایتالیا / جدال دیگر تاتنهامی‌ها و آلمان‌ها

آمار 

  • لایپزیشی‌ها در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ گل زده داشته اند و ۸ بار هم دروازه شان باز شده است، تاتنهام در طرف مقابل ۱۸ گل خورده داشته و ۱۴ بار هم گل زنی کرده است.
  • شاگردان مورینیو در ۵ دیدار گذشته آمار فوق العاده ۴ برد ویک تساوی را ثبت کرده اند و لایپزیشی ها، اما ۲ باخت، ۲ تساوی و تنها یک برد داشته اند.
  • لاملبا، کین، هون مین سون، فورت و سیسکو مصدومان تاتنهام هستند و کانته، کمپل، آدماس و اوربان هم غایبان لایپزیش در این بازی هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.