محمد نیشابوری:

برنامه اقتصادی اصلاح‌طلبان می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند

معاون ستاد ائتلاف برای ایران احزاب اصلاح‌طلب گفت: رویکرد اقتصادی ما می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نیشابوری معاون ستاد ائتلاف برای ایران احزاب اصلاح‌طلب در نشست خبری در خبرگزاری فارس، اظهارداشت: وقتی می‌توان صحبت از انتخابات پرشور را داشت که افراد از افکار و سلایق مختلف در صحنه رقابت سیاسی حاضر باشند.

او افزود: هم اینک فشار‌های اقتصادی مردم را هدف قرار داده است و انتظار دارند اصلاح امور از داخل کشور اتفاق بیفتد و مشکلات و گرفتاری هایشان حل شود.

نیشابوری درباره تائید صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس ۹۸نیز بیان داشت: افرادی که مشهور به فساد و جرم‌های گوناگون باشند نباید تائید صلاحیت شوند. ما معتقدیم برای صلاحیت افراد همان مراجع ۴ گانه کافی است.

معاون ستاد ائتلاف برای ایران گفت: در ١٥٨ حوزه انتخابیه از اصلاح طلبان رقیبی وجود ندارد یعنی استان‌ها هیچ کرسی از اصلاح طلبان ندارند. شاید ٤٠-٥٠کرسی غیر از تهران مانده باشد.

نیشابوری با اشاره به برجام گفت: در برجام یک تعهدی بود که دو طرف درباره یکسری امور داشتند و امضای روی کاغذ ضمیمه برجام شده بود و قرار شده بود این توافقنامه‌ها را دو کشور در نهاد‌های تقنینی و سیاسی خود مصوب کنند و به آن پایبند شوند. برجام از نظر گفتگو‌های بین الملل ساختار محکمی دارد، اما درباره تعهد به آن بحث‌هایی هست که اگر دولت تعهدات محکم تری می‌گرفت، وضعیت فرق می‌کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هنوزم معتقدیم آقای روحانی، خیرالموجودین است شاید اگر دوباره پیش بیاید ایشان را انتخاب کنیم با اینکه دولت مستقر اصلاح طلب نیست خصوصا در دولت دوم سهم اصلاح طلبان را ببینید.

نیشابوری درباره رویکرد اقتصادی این ائتلاف در صورت ورود به مجلس بیان داشت: رویکرد اقتصادی ما می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کند ما با دنیا سرجنگ نداریم.

معاون ستاد ائتلاف برای ایران خاطرنشان کرد: اگر جبهه اصلاح طلبان برای رقابت‌های سیاسی کنونی به میدان می‌آمد به لیست واحد می‌رسیدیم، ولی احزاب آمدند.

او با حمایت از عملکرد فراکسیون امید مجلس گفت: ظرفیت فراکسیون را باید در نظر بگیریم که یک سوم ظرفیت مجلس کنونی را در دست داشتند. مشکلی که همیشه داریم عدم همگرایی بین فراکسیون‌ها و نمایندگان بود.

نیشابوری تصریح کرد: متاسفانه خیلی وقت‌ها از طرح‌ها و لوایح برداشت سیاسی می‌شود و خیلی از لوایح و طرح‌هایی که از سوی فراکسیون امید بود، مورد بی مهری قرار گرفت، ولی فراکسیون ما با دیگر فراکسیون‌ها درباره هر آنچه به نفع مملکت و کشور بود را همراهی می‌کردند.

معاون ستاد ائتلاف برای ایران تاکید کرد: همگرایی فراکسیونی هم باید مورد توجه قرار گیرد متاسفانه برخی افراد وقتی به اسم لیست امید وارد مجلس شدند همگرایی راکنار گذاشتند و حاضر نشدند تعهد خود را عملی کنند.

او درباره مشارکت مردمی در انتخابات نیز گفت: امیدواریم مردم در روز جمعه مانند سال ٩٤ با اشتیاق و گرمی به میدان بیاینند و ظرفیت اصلاح طلبان بیش از آن چیزی است که هم اکنون دیده می‌شود. انتخابات باید مانند سایر امور دینی برای ما مهم باشد و دلخوری‌ها را با قهر با صندوق رای اعمال نکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
چطور روتون ميشه از اصلاح طلبي حرف بزنيد؟
آخرین اخبار